Mapster Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 (endret) Jeg trenger litt hjelp med å lage et bash script som går igjennom en mappe gitt som argument til scriptet. Det jeg ønsker at scriptet skal gjøre er: - Ta inn en path som argument. - Gå gjennom alle undermapper i den path'en. - Hvis en fil, f.eks ferdig.chk, så skal mappen flyttes til et annet sted (som evt. kan oppgis som argument den og) Hadde vært flott hvis noen kunne hjelpe med dette, har aldri lært meg bash ordentlig så må jo slå opp hver bidige ting jeg ønsker å gjøre. Takk på forhånd edit: evt. gi meg tips på hvordan jeg kan gå gjennom alle undermapper så kan jeg sette sammen scriptet selv... Endret 18. juni 2009 av Mapster Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Du kan jo lage det i Java da, det er fin øvelse. Lenke til kommentar
Mapster Skrevet 18. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2009 joa.. men no har eg jo egentlig aldri satt meg inn i filsystem håndtering i java heller. Lenke til kommentar
Mapster Skrevet 19. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2009 Endte opp med å gjøre det i java eg, var egentlig ikke så veldig stress. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 #!/usr/bin/env bash DIRLIST=(`find . -type d`) TARGETDIR=/tmp CURRDIR=`pwd` for dirs in "${DIRLIST[@]}" do cd "$dirs" if [ -f ferdig.chk ] then cd "$CURRDIR" echo "Flytter $dirs til $TARGETDIR" mv "$dirs" "$TARGETDIR" else cd "$CURRDIR" fi done Er ikke nøyaktig som du beskrev, dvs, scriptet tar ikke argumenter, men det er veldig lett å legge til. Er ikke 100% sikker på om den takler mappenavn med mellomrom korrekt, men gir ihvertfall en pekepinn på hvordan man gjør det med bash. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå