Dragen Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Hei. Nå som skattepengene ikke er langt unna, så har jeg fått kalde føtter ang kjøp av laptop. Jeg har de siste måneden sett på Fujitsu Amilo Pa 3553, men nå har jeg begynt å tenke på oppgraderingsmuligheter og lagringsplass. Jeg har nå satt sammen en stasjonær PC. Planen er å kjøpe alt, med untakt av bluray-drevet, hos Komplett. Men jeg klarer ikke bestemme meg om jeg vil ha stasjonær eller laptop. Hva mener dere? Maskinene skal være all-round, AMD-basert, vil ikke bli overklokket. Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 (endret) Fordeler med stasjonær: - Grafikkort - Pris/ytelse - Oppgraderingsmuligheter - Bedre skjerm Ulemper: - Kan ikke flyttes Ville valgt en stasjonær og en netbook Edit: Du burde velge en Phenom II prosessor f.eks Phenom II x3 720 Endret 18. juni 2009 av obergeru Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 18. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2009 Burde kanskje sagt at grensa ligger på rundt 5500,-. Trodde det var åpenbart når begge valgene var på rundt 5500,-. Lenke til kommentar
bme081 Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 (endret) Blir vel litt skrøpelige maskiner hvis en skal ha både netbook og stasjonær til 5500...? Jeg ville gått for laptopen hvis du har særlig behov for å ta den med deg. Hvis det ikke er så veldig viktig (det finnes tross alt pc'er til låns/leie veldig mange offentlige steder og de fleste har vel en du kan låne hvis du bare skal sjekke mail når du er hos venner etc), ville jeg definitivt gått for kun stasjonær i første omgang Men smakssak seff... Endret 18. juni 2009 av bme081 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 19. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2009 Vil den stasjonære være noe til spilling? Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Kommer helt an på hva du skal spille. Ville ikke ha forventet all verden, men skjermkortet er slettes ikke verst til den prisen. http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardw...-part-ii-2.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå