Gå til innhold

Implosjonsmotor, vil vite mer!

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg leste om en implosjonsmotor i flynytt, og ble mektig imponert av potensiale til denne typen motor.

Det som var litt pussig var at det var vanskelig å finne stoff om dette på internett.

Selv om artikkelen jeg leste ikke var veldig omfattende så var det klart at dette var noe revolusjonerende.

I og med at jeg leste det i flynytt var dette beregnet på fly i første omgang, men det skulle vel være mange andre bruksområder?

Det jeg egentlig lurte på var om noen kunne fortelle litt eller legge ut en link etc. til stoff om Implosjonsmotoren

Gjerne forklare ltt nøyere hvordan det fungerer og hva som måtte være baksiden med dette, hvis det er noen

Dantheman

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg leste også denne, og har ingen tro på dette her.

Enten har artikkelforfatteren misforstått veldig, eller så er herr Josef Tautscher stokk dum.

...og heller ikke trenger tilførsel av annet enn sentripetalkraft. Og sentripetalkraft finnes i uendelige mengder i universet.

Her fremstilles det jo som om sentripetalkraft skulle være en energikilde, men i realiteten er den jo bare et resultat av at et objekt roterer.

Lenke til kommentar
Jeg leste også denne, og har ingen tro på dette her.

Enten har artikkelforfatteren misforstått veldig, eller så er herr Josef Tautscher stokk dum.

...og heller ikke trenger tilførsel av annet enn sentripetalkraft. Og sentripetalkraft finnes i uendelige mengder i universet.

Her fremstilles det jo som om sentripetalkraft skulle være en energikilde, men i realiteten er den jo bare et resultat av at et objekt roterer.

Jeg tror heller ikke artikkelforfatteren skjønte helt hva dette gikk ut på, noe han forsåvidt ikke la skjul på heller.

Men jeg tviler sterkt på at Josef Tautscher er en dum mann. De sa jo at det var en annerkjent forskningsgjeng bak prosjektet, dessuten har jeg liten tro på at de fikk stille opp med et dødt prosjekt.

Men det er jo nettop for å finne ut mer jeg lagde denne tråden, for de spesifikasjonene som ble gitt var jo veldig lovende.

Å få dette forklart av folk med mer kompetanse hadde vært flott ettersom det var banebrytene greier hvis det fungerer

uansett, hvis jeg skal slippe skepsisen løs så måtte det være at det gir dårlig ytelse etc.

Hadde vært strålende å få dette forklart nærmere.

Lenke til kommentar

Det er jo mulig at artikkelforfatteren har misforstått hva han mente, og det var snakk om noe annet en sentripetalkraft, for jeg kan ikke forstå hvordan han kan få dette til å bli en energikilde.

Men jeg må si at når jeg leser om denne motoren, er det første jeg tenker på disse elektriske apparatene som enkelte mener tar energi fra rommet, og man får mer energi ut enn inn :p (Husker ikke hva disse heter, mener de testet disse på mythbusters en gang)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...