Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

mange her som lever på "kanten" ?

Gjest GJESTT

Anbefalte innlegg

Gjest GJESTT

mange her som tar seg selv i å tenke negative tanker om seg selv og livet ?

Som må jobbe med seg selv hver dag for å ikke springe til butikken å kjøpe godteri eller sette seg ned å grine?

Kalles dette depresjon, sorg eller hva?

For min del skyldes det usikkerhet på framtiden, samt et nylig samlivsbrudd..

bør man oppsøke profesjonell hjelp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var selv på grensen til depressiv før, men de negative følelsene forsvant parallelt med et forholdsbrudd og psykisk støtte fra gode venner. I ditt tilfelle kommer de triste tankene fra samlivsbruddet, usikkerhet om framtiden og at du ikke helt vet hvor du skal gjøre av deg? Det høres ut som et typisk tilfelle av depresjon/kjærlighetssorg og følelsen av å være alene. Heldigvis er dette den typen depresjon som går over med tiden. Usikkerheten blir borte når du kommer over bruddet, får igjen livsgleden, og finner ut hva du vil med livet videre :) Det er mange som befinner seg i situasjoner hvor de må jobbe med seg selv for å overkomme frykt, ensomhet, tristhet osv.

Profesjonell hjelp er noe du kan vurdere om du føler at du ikke klarer å takle dette alene over tid. Men dette koster penger. Jeg råder deg til å snakke med gode venner og familie. Hold deg i aktivitet, og sørg for at det ikke blir så mye tid til overs til alle de negative tankene. :) Håper jeg var inne på noe, lykke til videre!

Endret av frk_1337
Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Jeg har det sånn som deg. Det har vært slik de siste tre årene, minst. I perioder føler jeg for å gi opp alt, men velger å vente. Når det ikke kan bli verre, kan det bare bli bedre.

Diagnostisering over Internett av hobbypsykologer anbefales ikke, men det kan virke som du lider av en slags form for depresjon. En god regel er at hvis man tror man bør søke profesjonell hjelp, så bør du sannsynligvis gjøre det. Det kan være farlig å vente for lenge.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar

Jeg har akkurat vært så langt nede som jeg har aldri har vært før, men lista opp problema mine og har begynt å ordne på dem en etter en.

Mine problemer er akkurat de samme som dine, i tillegg så hadde jeg problemer med venner, men det ordner seg nå tror jeg. Man må bare gripe fatt i problemet og handle!

Det er viktig at du gjør dette, fordi jo mer negativt du tenker desto dypere setter det seg.

Jeg tenkte på psykolog eller noe jeg også, men har så lite penger så det ble ikke noe alternativ egentlig. Men klarer meg bra nå, er på vei opp - skal til topp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...