Gå til innhold

Rep. øvelse etter endt førstegangstjeneste

JR Ewing

Anbefalte innlegg

Må si jeg synes det er lite hyggelig at den tredjedelen (tror det er ca. så mange?) som faktisk fullfører 12 mnd. med tjeneste. skal måtte gjennom enda mer dritt seinere. Vi har ofra ett år for 26000kr. Ikke har jeg lyst til å ha en AG3 liggende hjemme heller.

Hvordan er det egentlig med kompensasjon for de dagene man er i HV? Mener jeg hørte det var noe man fikk i alle fall? Synes det burde vært SVÆRT godt betalt, man kunne skattlagt alle dem som ikke tar tjenesten litt ekstra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

140kr per dag på rep øvelse? Det blir en del penger tapt når det varer 4-5 dager i året (?)

søppelsystem :hrm:

mener jeg hørte noe om at det skulle være en del mer, sånn 500kr per dag. Mulig jeg blander med noe offisersgreier

EDIT: fant dette etter litt googling

Jeg mottar ikke lønn fra arbeidsgiver når jeg er på rep. Får jeg da mer penger fra Forsvaret?

Menige mannskaper (inkl. korporaler) får kompensasjonstillegg hvis de kan dokumentere bortfall av inntekt under tjenesten (dokumenteres av arbeidsgiver, NAV, revisor e.l.). Dette gjelder ikke for befal. Vi gjør samtidig oppmerksom på at det heller ikke gjelder for menige som ikke har inntekt. Sistnevnte kan derimot være berettiget Særskilt økonomisk hjelp.

Hvis du kan dokumentere at du mister din lønn under tjenesten, får du et kompensasjonstillegg på kr 275,00 pr dag.

http://www.mil.no/hv/hv-05/start/Ofte_stilte_sp_rsm_l_-_FAQ/

Fortsatt skammelig dårlig, for ikke å snakke om skole, ser faktisk ut som de kan kreve en inn selv om en er midt i et skoleår og har mange viktige forelesninger etc. så lenge det ikke er eksamen.

Endret av Heavenly
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...