Gå til innhold

Rep. øvelse etter endt førstegangstjeneste

JR Ewing

Anbefalte innlegg

Hepp. Mottok for kort tid siden innkalling til oppkledning og rep. øvelse på Værnes i oktober en gang.

Lurer bare på om det er vanlig praksis å overdra folk som har fullført 12 måneders førstegangstjeneste (Luftforsvaret i mitt tilfelle) til HV? Trodde på en måte at jeg var ferdig med dette når jeg valgte en 12 måneders tjeneste, som i tillegg var utenfor Heimeværnet..

Noen som vet noe om dette?

Jeg er jo ikke i utgangspunktet übermotivert for å dra, for å si det sånn, så slikt sett vil jo hverken jeg eller Heimeværet tjene noe på dette?

Hilsen Banjaluka, som dimma i 2006 (Og var jævlig fornøyd med det).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er helt vanlig praksis ja. Hvor skulle ellers HV fått folk fra ? 6-måneders førstegangstjeneste er nedlagt for flere år siden nå. De få som tok 6-måneders førstegangstjeneste har heller aldri vært nok for å fylle opp HV.

Verneplikten er så vidt jeg husker hele 19-måneder.

Lenke til kommentar

er ganske standard at de gjør slik ja.

de har vel lov til å ta ut folk i 18 måneders tjeneste etter det jeg husker, altså etter 12mnd har du 6mnd igjen som de kan kreve.

er en god del i hv-troppen min som har hatt 12mnd tjeneste fra før...

Lenke til kommentar

Litt av poenget med heimevernet er jo at de skal ha utstyr og våpen hjemme, så de er veldig fort KTS, men etter alt oppstyret rundt årtusenskiftet og etter (eller når det nå var) med innlevering av tennstempel og ammo, vet jeg ikke lengre om våpen utleveres.

Lenke til kommentar
Så det er fortsatt AG det går i?

For alle som ikke er en del av innsatsstyrken til Heimevernet, så er det AG det går.

I styrken byttet til hk416 nå.

Blir nok en del fra hæren som vil få noen aha opplevelser når de skal skyte med AG før første gang etter å fullført førstegangstjenesten med hk416.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...