thesongbird Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 I dag kom jeg opp i engelsk eksamen muntlig. Til i morgen må jeg ha en problemstilling klar, som må godkjennes. Jeg håper dere kan komme med noen gode forslag til meg! Jeg går på vg3, og har internasjonal engelsk. Temaet mitt er: English Language Media in an International World. Oppgave teksten er slik: The role of the English speaking media is increasingly important in the world and is a very large subject to analyse and discuss. Your task, however, is limited to a 10 minute discourse as the answer to one or two limited and connected questions. Boken vår omfatter disse tekstene/temaene i forbindelse med gjeldene tema: - Where is Hollywood? (Handler om at man tror feks at en film er amerikansk, men den kan like gjerne være innspilt i Afrika og produsert av en gruppe med "multinational companies". Den handler også om hva som gjør Hollywood filmer så populær, feks glamoren, god økonomisk støtte, stjernene osv). - Into the web. (Handler om internett og hvor "engelsk-fiksert" nettet er). - Baghladad burning. (Denne har jeg ikke lest, men leser og skriver om den senere, dersom det er noe respons her inne). - The art of subtitles. (Problemer med å oversette engelske tekster. Siden de fleste forstår både teksten og engelsk muntlig, legger vi merke til en feil ved oversettingen. - MTV. - Start spreading the news - CNN. - Dot Com. - "Sign" language. (Handler om hvordan misforståelser oppstår når man bruker et annet språk enn vårt morspråk. - The impact of globalization. Det var noen av dem hvertfall.. Håper noen vil hjelpe meg med noen forslag til problemstillinger og hvordan de ville løst den, hva de ville tatt med o.l. Takker for alle svar! Jeg trenger det. Har ikke erfart at så mange svarer på slike "hjelp innlegg", så vis meg nå at diskusjon.no er en gjeng med hjelpendes hender Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå