levlex Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Hei. Jeg har et spørsmål rettet mot dere som vet endel om Siemens. I siste utgave av mobil sies det at M55 vil ha bluetooth og 256 fargers skjerm. Det var liksom noe som ikke stemte...... Lenke til kommentar
Kamera Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Bare lurer på hvor lang tid det tar deg å gå til my-siemens.no eller Club-Siemens.com ? Lenke til kommentar
levlex Skrevet 8. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2003 Er klar over det, men når et så seriøst blad skriver dette så lurer jeg faktisk på om det er usikkerhet om spesifikasjonene eller om det er de eller dere (ikke ta deg nær av dette molna) som har skrevet feil. Jeg tviler selvfølgelig på det sterkeste at Club-Siemens skriver feil, men jeg holder av prinsipp alle muligheter åpne. :-? Utrolig nok fikk jeg ikke opp spesifikasjonene hos my-siemens.com på M55...... Lenke til kommentar
Kamera Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Du tror virkelig siemens ikke vet om produktet dems har 256 farger eller 4096 farger? Du må lære deg å stole på produsentenes sider istedet for et lusent blad.. Bladet mobil er et "vil være veldig seriøse - men klarer det ikke helt - blad" En grunn er fordi at de ikke har mye peiling på det de skriver om. Så senest i går at de trudde WAP 2.0 ga bedre grafikk i spill (!) Lenke til kommentar
levlex Skrevet 8. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2003 Ok. De skrev forresten også at t310 hadde bluetooth!!! Leste det nettop. Ok. Sorry for at jeg satte Siemens i tvil, men etter å ha vært trofast leser av mobil i 1 og 1/2 år så er jeg ganske vant til at de har rett. Lenke til kommentar
molna Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Jeg var "trofast" leser av Mobil i ca 3 år før jeg endelig sluttet med det. De oppgir veldig mye feil og jeg sender fortsatt endel mailer for å korrigere dem M55 har definitivt 4096 farger. Har prøvd den in real og displayet var overraskende mye bedre enn på S55. S55 bruker (fra februar) visstnok samme displayet som M55, men prosessoren i S55 er visst ikke rask nok til å håndtere mer enn 256 farger. S55: 256 M55/SL55: 4096 Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Men M55 har vel ikke Blåtann? Bare Ir? Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Åhh, hehe, jaja. Noenlunde samme spec's som Motorolaen min da :wink: Uansett hadde jeg ikke planlagt et kjøp av M55, så det er jo like greit... Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 M55 har hverken IR eller BT ? :o Lenke til kommentar
molna Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 dennis88: M55 er en mid-class mobil. De som trenger BT/IR kjøper S55, de som ikke trenger det kjøper M55 og sparer 1000,- samtidig som de får et bedre display og mer minne. Slettes ikke værst det 8) Lenke til kommentar
levlex Skrevet 9. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2003 Jeg var "trofast" leser av Mobil i ca 3 år før jeg endelig sluttet med det. De oppgir veldig mye feil og jeg sender fortsatt endel mailer for å korrigere dem M55 har definitivt 4096 farger. Har prøvd den in real og displayet var overraskende mye bedre enn på S55. S55 bruker (fra februar) visstnok samme displayet som M55, men prosessoren i S55 er visst ikke rask nok til å håndtere mer enn 256 farger. S55: 256 M55/SL55: 4096 Litt merkelig at Siemens ikke har puttet IrDa inn i M55..... By the way så fikk SL55 71% i mobil, men de mente skjermen var litt dårlig. Men må si at Siemens virkelig har truffet blink med design! :wink: Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Bare lurer på hvor lang tid det tar deg å gå til my-siemens.no eller Club-Siemens.com ? Hvorfor ta den frekke tonen? Du svarte ikke på spørsmålet hans... Lenke til kommentar
levlex Skrevet 9. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2003 Lurer jeg også på........ Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 dennis88: M55 er en mid-class mobil. De som trenger BT/IR kjøper S55, de som ikke trenger det kjøper M55 og sparer 1000,- samtidig som de får et bedre display og mer minne. Slettes ikke værst det 8) Hva er vitsen med mye minne hvis man ikke kan sende ting til mobilen utenom mms og kabel? En mms melding er jo svindyr. Og hvem gidder å betale 400-500kr for en kabel? Går jo ikke ann å sende filer fra en telefon til m55 utenom mms..Og man kan ikke sende hva man vil via mms.. Og hvem gidder å betale 1000kr MER for å få en telefon med dårligere skjerm og mindre minne? Og hva er vitsen med bluetooth og infrarød for å sende multimedia filer til telefonen, når den bare har 800kb minne og 256 farger? Dårlig spør du meg. Lenke til kommentar
molna Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 1: kabel koster ca 350,- (USB) 2: Hørt om e-mail ? 3: de som betaler 1000 kroner mer har behov for IR/BT, ganske enkelt. 4: S55 har 920Kb minne, trodde du visste det Uansett, når S55 funker som en ekstern harddisk er det ikke noe problem å ta backup av filer man ikke trenger hele tiden, på PC. Dette er en av tingene som er så genialt med Siemens 8) Fortsetter du ditt tåpelige anti-Siemens korstog igjen, så ender det vel med "ferie" fra forumet igjen... Lenke til kommentar
levlex Skrevet 9. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2003 Han peker på et problem Molna, og det må vel være greit. Jeg som ikke driver "anti-siemens" korstog syns også det er litt rart at de ikke har lagt inn IrDa i M55. Greit nok at Nokia har det, DET var jo ikke akkurat en overraskelse (3510i) men Siemens bruker da å gjennomføre tingene sine. Lenke til kommentar
molna Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Var vel først og fremst en annen tråd jeg siktet til. Ligger nok økonomiske grunner bak å fjerne IR fra M55. Mobilen blir billigere og mer konkurransedyktig med 3510i Lenke til kommentar
henrikgr Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Hvor mye koster M55 når den kommer sånn cirka da?Når kommer den? Lenke til kommentar
molna Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Skal koste ca 2000,- og lanseres i juni, men kommer nok ikke til Norge før i juli. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå