AndersVB Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Ser etter en brukbar prosessor fra AMD. På Pixmania.com har de to pros. som virker kurante og forholdsvis billige: AMD Phenom II X2 550 - 3.1 GHz, BE (875 kr) og AMD Athlon II X2 250 - 3 GHz,BE (720kr). Begge har socket AM3. Rart ikke disse har blitt testet på HW.no..eller kanskje de skal bli testet. Dessuten er det bare Pixmania.com som har disse to til salgs (som jeg har sett), litt rart at ikke de kjente norske nettbutikkene har de (Komplett, Netshop, MPX osv.) Men uansett noen som har noen erfaring med disse og eventulet kan anbefale en av disse to? Lenke til kommentar
AMosand Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 vil heller anbefale deg og ta AMD Phenom II X4 955 BE 3,2 GHz. jeg har denne, og er så fornøyd som det går ann å bli. men det er da snakk om litt høyere pris. hvis pris ikke har noe å si... ville jeg tatt den og satt på en BRA kjøler for eks. Noctua NH-U12P, 120mm (jeg har denne og) den er sykt bra og er en av de beste (og største) på markedet i dag. Men hvis du apsolutt skal ha en av de to du har sett på, ville jeg tatt X2 550. uansett hva du kjøper så velg en annen kjøler! stock er ikke bra og bråker mye i forhold til andre, større kjølere. lykke til med valget! Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Om du vil legge deg midt i mellom i pris er AMD Phenom II X3 720 BE (ca 1 200 kr) også et godt valg. Har selv den i HTPC-en min og er godt fornøyd. Phenom II X2 550 BE og Athlon X2 250 er ellers akkurat lanserte CPU-er, og med testefrekvensen til hw.no kan vi nok ikke regne med at de blir testet. Som sagt er 550 en Phenom, dvs K10 mens 250 er en K8. Du kan ellers sammenligne CPU-er med AnandTech Bench (beta) Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Om du vil legge deg midt i mellom i pris er AMD Phenom II X3 720 BE (ca 1 200 kr) også et godt valg. Har selv den i HTPC-en min og er godt fornøyd. Phenom II X2 550 BE og Athlon X2 250 er ellers akkurat lanserte CPU-er, og med testefrekvensen til hw.no kan vi nok ikke regne med at de blir testet. Som sagt er 550 en Phenom, dvs K10 mens 250 er en K8. Du kan ellers sammenligne CPU-er med AnandTech Bench (beta) 250 er også en K10, men uten L3 cache. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå