hera83 Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Jeg er nylig ferdig utdannet og skal begynne å nedbetale studielån. Vurderer å binde renten for 3 år til 3,4 %. Ser at fastrenten nå er historisk lav, og flytende rente er for tiden 3,6 %. Noen meninger om dette? Vil den flytende renten synke mer i tiden framover? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Flytende rente synker kanskje enda litt mer i løpet av sommeren, og de nyeste prognosene sier at den skal ligge lavt lengre enn forventet. Selv hoppet jeg i det og sendte inn søknad om rentebinding i går (3.4%, 3 år). Synes at dette er en såpass grei rente at jeg foretrekker forutsigbarheten. Har planer om å cashe inn restlånet i èn betaling når de tre årene har gått ut. /TH Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Lånekassen ligger alltid litt etter i rentesettingen, så den flytende renta skal nok enda litt ned. Mange økonomirådgivere anbefaler å binde renten på deler av lånet. Så hvis du sitter med huslån i tillegg, kan det være lurt å binde lånekasserenten og ha flytende rente på huslånet. Lenke til kommentar
hera83 Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2009 Takk for svar. Har ikke huslån enda men tenker på å kjøpe til neste år. Ikke bestemt meg, blir nok å avvente til etter 1. juli for å se hva den nye flytende renten for neste kvartal blir. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå