EinarEriksen Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Vi har fått demonstrert Norges neste generasjons mobilnett. Og det går lynraskt! Les mer Lenke til kommentar
lassegs Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Haha, disse produktdirektørene altså. "Dette er en 8mbit film." "Raiback!" Lenke til kommentar
Cruentus Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Dette virker jo veldig interessant. Så var det tilgjengelighet og pris da. Kommer dette i Bergen og der jeg bor og en pris på 3-400kr så sier jeg hadet til Telehor. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Raibæck, lol.. Ellers ser det spennende ut, definitivt noe å vurdere etterhvert tror jeg. Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Haha, disse produktdirektørene altså. "Dette er en 8mbit film." "Raiback!" Hehe. Kan jo tenkes at han mente 8mbit/s (altså en videofil på 1 MB per sekund). Får nesten håpe det Ser uansett veldig bra ut dette, men skulle nesten bare mangle at det går kjapt når det kun er en bruker på nettet og med et modem på størrelsen med et kjøleskap. Lenke til kommentar
tomas7137 Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 ka med ping å opphastighet da???? 50/50 ska det vær Lenke til kommentar
anotherzen Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 (endret) kipt at 3G suger så innigampen enda, synes de heller kan prøve å utvide det istedet, tilogmed midt i Trondheim er 3G hastigeten temmelig lav. Greit at teknologien finnes men å ikke la folk kunne bruke den maximalt er bare kipt, det blir vel slik med 4G også, woho, teoretisk sett kan du streame HD filmer via mobilen, praktisk sett går det like raskt å surfe som med ISDN.. Husker det var en test på Turbo 3G, spilte quake eller hva det var 20ms ping, lol ja når sender og reciever står i samme rom er det greit. Har prøvd å spille med Turbo 3G, minst 300-400 i ping, og det er på en god dag. Lagspikes på alt fra 700ms-5sekunder, skjer ofte. edit: hastighet ned er temmelig lav, 30-50kB/s on average. 3,6 Mbit/s my ass. Endret 18. juni 2009 av anotherzen Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 – I mine øyne vil jeg si at vanlig bredbånd blir overflødig når 4G-nettet er oppe, sier Vegard Kjenner, fungerende produktdirektør i Netcom. Hehe, og når er det oppe? Når(hvis) de kan tilby 100 mbps til mesteparten av befolkningen, så finnes det nok billigere og bedre bredbånd gjennom tråd enn det vi har idag. Og så var det dette med pris da ... Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 100 mbit ja. Tviler på at de kommer til å utstyre mange master med en så god forbindelse. Også skal jo flere brukere benytte seg av den forbindelsen. I teorien kan man naturligvis oppnå gode hastigheter, men som andre i tråden sier, så ser vi jo allerede at 3g / hsdpa gir langt dårligere hastigheter enn forventet. Jeg opplever ca. 1mbit på min hsdpa-forbindelse. Men siden jeg ikke bruker den til trådløst modem, så funker det fint nok. Den skal bare dekke mail, kalender og litt enkel webbruk for min del. Å basere meg på det som bredbåndsløsning blir nok aldri aktuelt. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Når(hvis) de kan tilby 100 mbps til mesteparten av befolkningen, så finnes det nok billigere og bedre bredbånd gjennom tråd enn det vi har idag. Og den hastigheten er fordelt på alle brukerene på hver celle. Det er jo ikke rart at demonstrasjonen går bra nå man etter all sannsynlighet sitter alene på cellen og sannsynligvis også sitter kliss opp til den. Ja. LTE kommer til å gjøre store ting for mobilt bredbånd (særlig responstiden er et stort skritt fremover), men det får være måte på hvordan man skryter LTE opp i skyene? Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Jeg synes det er herlig ironisk at videoen i denne artikkelen laster ekstremt dårlig. Lenke til kommentar
wiak Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 8 megabit per sekunder @ 1440x1080 = 800 kb/s quicktime trailere i 1080p er 12 megabit per sekunder eller's er det veldig bra at man begyner med 4G nå, passer egentlig bra, flere folk bruker nett for tiden og man får bedre utvalg Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 100 Mbit/s og maksgrense på 1 GB? Også ved utbygginga av turbo3G vart det sagt hos Netcom at mobilt breiband skulle kunne erstatte vanleg breiband. Er det nokon større sjanse for at det kjem til å skje denne gongen? Slepp ein maksgrenser på data? Lenke til kommentar
JaBBe Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Trodde ikke 4G var helt definert enda, og selv må jeg innrømme at jeg nesten aldri har brukt 3G til noe. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Få ned prisen til en brukbar makspris pr. måned så kanskje jeg bruker det. Å bruke 3.5G 24/7 i dag er for dyrt, jeg tror heller ikke 4G vil få en konkurransedyktig pris mot bredbånd i veggen. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Dette er jo raskere enn hva kobbertrådene hjemme hos meg presterer. Flott å se at utviklingen går godt framover, selv om det koste. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Kobber var jo opprinnelig ikke beregnet for bredbånd, så det er ikke rart det går tregt. FTTH FTW =) Lenke til kommentar
G Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 De bør ta hensyn til å bygge ut for de som benytter seg av togpendling synes jeg. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Kobber var jo opprinnelig ikke beregnet for bredbånd, så det er ikke rart det går tregt. FTTH FTW =) Ja, regner med at gud hadde andre planer for kobber ja:P Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 (endret) Jeg lurer også på hvordan nettverkstregheten vil bli i dette nettet. Som nevnt tidligere kan dette være sterkt varierende på dagens mobilnett, som gjør visse aktiviteter til en helt grusom opplevelse. Ikke bare spill, men også for eksempel remote desktop er temmelig ekkelt ved høy og varierende nettverkstreghet. Men klart, til dagligdagse ting som å "surfe nettet" og laste ned filer er det jo helt greit. Endret 18. juni 2009 av Pseudopod Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg