Gå til innhold

Venstrehendt som vil lære seg gitar

Spetz

Anbefalte innlegg

Hvorfor bale sånn med å spille venstrehendt/omvendt?

Jeg har to brødre, som begge er venstrehendte, men spiller helt vanlig. De har også en venstrehendt kompis, som er grisedyktig og også venstrehendt (men spiller på vanlig måte).

Jeg er også lefthand, men spiller helt fint med høyre. Jeg syntes det føltes helt herpa å spille med venstre når jeg startet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det selvsagt opp til trådstarter å gjøre som han vil, men likevel- hvorfor har vi venstrehåndsgitarer? Hva er spesielt med instrumentet gitar som gjør at man skal ha den venstrehendt?

Som med mange andre instrumenter, er det ikke spesielt vanskeligere det man gjør med den ene eller andre hånda? Faktisk vil jeg anta at det er fordel å være venstrehendt og å spille på høyrehendt gitar, særlig som nybegynner, siden det er det å få tatt grepene som er vanskeligst, og det gjør man med venstre hånd.

Ta for eksempel piano, der bruker man også begge hendene.

Finnes det piano for venstrehendte? Nei.

Finnes det dyktige pianister som er venstrehendte? Helt sikkert.

Ulempen med å spille på venstrehendtgitar er jo flere, man kan for eksempel nesten aldri låne en gitar. Skal man kjøpe seg en, er det som regel bestillingsvare, det er mindre utvalg, og de er svært ofte litt dyrere.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...