Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Scooter, makspris 8000 - Gilera ICE?

L2R

Anbefalte innlegg

Hei. Har tatt billappen, og har jo fått med mopedlappen på kjøpet. HAr tilgang på bil, spesielt når man bor i Bærum og skal inn til oslo, og bare bomringen koster 30 spenn hver gang, i tillegg til bensin og parkering. Forsikringen er jo også relativt stivt priset.

Er derfor keen på å kjøpe meg en scooter jeg kan bruke til skolen, butikken, venner, byen osv osv. MAKSpris 8000, helst en god del lavere. Samtidig må den være av god kvalitet, ikke koste masse å reparere annenhver dag, og ikke ha alt for høy km-stand. Forsikringen bør ikke være mer enn 2000 i året og den bør ikke bruke mer enn 0,5 l. på milen. Samtidig bør den kunne henge greit med i trafikken, gå litt fortere hvis man ved et uhell fjernet plomben *kremt*, og være morsom å kjøre. Den bør se fet/pen ut også.

Innser at det er ganske mange krav her, men hører om noen har noen forslag :tease: Har sett litt på Gilera ICE, bla. denne http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode=17833539 . Er dette en grei scooter som opfyller en del av kravene? Har noen noen andre forslag? Glemte visst også å si at det ikke trenger å være scooter, men kan være en moped type Derbi Senda eller Aprilia RS. Kan kjøre med manuelt gir, så det er ikke noe stress.

Takk for jhelpen!!! :D

Endret av L2R
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gilera Ice er god kvalitet iallfall.

Er jo piaggio motor i den, så holdbarheten er god.

Uplombert bør du klare 0,5 på mila vil jeg tro. Du vil vel klare rundt 80 på speedo med det, blir mye bedre drag i den og morsommere å kjøre.

HVis du synes den ser bra ut, og synes den er behagelig å kjøre så er det bare å kjøpe.

Girmoped ligger som regel på litt høyere pris om du skal ha noe som er helt og ikke ihjelskrudd av fjortisser. Så rundt 8k for en god girmoped så er du veldig heldig.

Bare ikke kjøp deg noe kina drit som TMS, Qinqi, Viking og lignende, så bør det meste oppfylle kravene dine.

Kan også sterkt anbefale Yamaha Aerox50 og Peugeot Speedfigh2.

Begge to går godt uplombert, bruker ikke veldig mye bensin, ser veldig bra ut og ekstremt lett å få tak i nesten alt av deler.

Lenke til kommentar

Ja, jeg vet at girmoped i den prisklassen er usannsynlig, tenkte bare jeg skulle nevne at det ikke MÅ være scooter. Har også tenkt å holde meg unna asia-skrap som det du nevner ++. Men hvor mye ligger forsikring på en moped som ICE/Speedfight etc?? :)

Endret av L2R
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...