xypher606 Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Hvordan bør man gå frem for å bygge en godt balansert character i UFC 2009 Undisputed? Lenke til kommentar
lyon Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Hmm, nå er ikke jeg noen ekspert, men etter mine erfaringer funker det greit og øke styrken, mye i starten, så cardio, og eller speed hop i hop, og bruk LETTE økter nesten hver gang, tror det gir best utslag på sikt med tanke på poeng og hvor mye man må hvile. Nå det begynner å ta seg bra opp, starter jeg med en del sparring, for å bygge opp de andre tinga, og hvis du feks er kickboxer er det greit å gi mye poeng til stående slag og spess spark og sessisere seg litt på det. Man har mye sparring tid til sparring etterhvert når man skal forsvare UFC tittelen gang på gang. Dette er det jeg har gjort med kickboxer fyren min og det har funka bra nok. Lenke til kommentar
xypher606 Skrevet 25. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2009 Jeg har spilt spillet en del nå. Jeg har funnet et ganske lignende opplegg. Men kjører slik: Intense training - Rest - Intense training - Rest. Osv. Ellers tar jeg camp invites etterhvert som jeg får de. Når strenght-speed-cardio statsene nærmer seg 60 begynner jeg smått med sparring. Kanskje 1 før neste kamp. Etter den kampen 2 sparring sessions. Etterhvert kjører jeg bare sparring. Grunnen til at jeg kjører intense training er at du taper ikke så mye på det. På sikt vil du faktisk tjene på intense training sesjoner. Du taper så mye stamina pr training: Light: du får 1 stat-poeng for 10% stam (10% pr poeng) Moderate: du får 2 stat-poeng for 25% stam (12,5% pr poeng) Intense: du får 3 stat-poeng for 50% stam (16% pr poeng) (dette er før du får oppgradert utstyr på GYM'en) Når du tar rest så tjener du inn igjen 50% La oss si det er 8 uker til fight, og du har 85% stam igjen fra forrige fight. - Light training vil du kunne tjene max 5 poeng og være rested 100% til fighten. - Moderate training vil du kunne tjene max 8 poeng og være rested 100% til fighten. - Intense traning vil du kunne tjene 9 poeng og være rested 100% til fighten. La oss si det er 12 uker til fight, og du har 85% stam igjen fra forrige fight. - Light training vil du kunne tjene max 8 poeng og være rested 100% til fighten. - Moderate traning vil du kunne tjene 14 poeng og være rested 100% til fighten. - Intense traning vil du kunne tjene 15 poeng og være rested 100% til fighten. Men hvis du skal ta camp invites er kanskje det beste å bare kjøre moderate training sesjoner, slik at det er lettere å reste seg opp til camp invite. Du blir jo helt udugelig hvis du f.eks går til en camp invite med 25% stam. Camp invites går jo rolig for seg men du orker jo ingen ting hvis man har lite stam:) Man bør også være 100% rested før sparring sesjoner. Jeg tror også cardio er undervurdert. Jeg satser på å få opp den først, for jeg gjorde som deg og satsa på strenght men ble alt for lett knocka, og ble fort sliten. Hvis du møter en motstander som er god i forsvar og bakkekamp hjelper det ikke med høy strenght, for du får ikke brukt den. Istedet blir du utslitt. Ellers er fyren jeg har laget en middleweight kb/bjj fighter. Jeg satset så og si bare på kickboksing på sparring, og det ga bra resultater. Jeg knocka alltid folk i første runde. Fists of steel!!! Helt til jeg kom litt opp rundt 8-10 i rank. Da møtte jeg folk som tok meg i bakken hele tiden, og de submitted meg etterhvert som jeg ble sliten. Tapte 5 kamper på rad, så nå har jeg istedet satset på å få opp "ground gamen" min. I tillegg har jeg økt cardio'en min, blir ikke så lett sliten. Kan stort sett alltid gjøre technical escapes i submission defense hvis staminaen er god nå. Lenke til kommentar
lyon Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Du har nok rett ja:) Jeg er enig anngående cardio, at det er litt undervurdert, og det er lett å måtte "tappe ut" når man er sliten. Lenke til kommentar
xypher606 Skrevet 25. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2009 Fortsett å del dine erfaringer med meg Håper fler deltar i denne tråden etter hvert. UFC 2009 er et konge bra spill. Mye bedre enn f.eks Smackdown vs Raw =D Men igjen så er jo wrestling bare pysete skuespill Hehe. Lenke til kommentar
Storsve Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Hvis du er ute etter å få en god CAF så er det enkelt. Men er du ute etter å få en som vinner alt under Career Mode så er det litt vanskeligere. Trikset er å først fullføre cardio og styrke, så tar du speed til slutt. Vinn kamper så du har alle oppgraderingene osv. Så begynner du å tape kamper med vilje. Dette gjør til at du kan sparre mot dålige motsandere og du kan makse ut poengsummen etter sparringa. Har en guide som jeg skal linke til, og følger du den så får du en 110 figter den funker veldig bra og det står enda grundigere enn det jeg skreiv ista Hvordan få en 110 CAF! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå