fagapet Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Jeg ser at jeg har en fil som heter CL13A7.EXE som kjører, men finner på internett ingen informasjon om hva dette er. Noen som kan hjelpe? nervøs Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 lukter virus. hvor ligger den? kjører den med windows? Lenke til kommentar
MrPancake Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Scan med et antivirusprogram Min erfaring er at AVG tar det meste... Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Hei kjør igjennom veiledningen som er linket i signaturen min og post loggene i DENNE tråden Lenke til kommentar
fagapet Skrevet 18. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2009 Quote: "Hei kjør igjennom veiledningen som er linket i signaturen min og post loggene i DENNE tråden " Det er mulig jeg skulle skjønne dette, hvilket jeg ikke gjorde. Men det spiller ingen rolle. Mulig jeg var litt upresis, det var snakk om en prosess som kjører(Ctrl-Alt-del) som altså heter CL13A7.EXE. Snakket med en "data-kar", som mente at sålenge denne var knyttet til System, var det ingen fare. Trend ga da heller ikke noe utslag på fila, som jeg finner under Windows/Prefetch Lenke til kommentar
Tosha0007 Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 (endret) Hei! edit: Dette køyrer du berre dersom du trur fila er knytt til malware. Har to alternativ til deg, køyr helst gjennom alternativ 1 dersom mogleg. Du treng førebels ikkje køyre alternativ 2, dersom du får til alternativ 1. Alternativ 1: Finn filnamn og plassering på fila du er usikker på og last den opp til Jotti. For å finne filplassering kan du til dømes høgreklikke på prosessen i Windows Oppgavebehandling, og velge eigenskapar. Under fanen "Generelt" finn du "Plassering" med tilhøyrande filbane. Det er denne fila du skal laste opp til jotti. Gå til http://virusscan.jotti.org , trykk på Browse, og last opp følgende fil til analyse: CL13A7.EXE (hugs filbanen du fann) Deretter trykker du på Submit. Godta at filen blir scannet. Til slutt kopierer du resultatet, og limer det inn i din neste post, så jeg kan se på den, og vurdere hva som må gjøres videre. ---- Dersom du ikkje finn fila køyrer du gjennom alternativ 2, så kan me sjå om datamaskinen din er infisert. Følg veiledningen (alternativ 2). Alternativ 2: Det Submit meinte var at du skulle gå gjennom følgjande veiledning. Etter du har køyrd Malwarebytes' Anti-Malware og Combofix poster du logger her i din eigen tråd. Endret 18. juni 2009 av tosha0007 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå