Gå til innhold

[Løst]Virus eller nødvendig fil?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

"Hei :)

kjør igjennom veiledningen som er linket i signaturen min og post loggene i DENNE tråden :)"

Det er mulig jeg skulle skjønne dette, hvilket jeg ikke gjorde. Men det spiller ingen rolle.

Mulig jeg var litt upresis, det var snakk om en prosess som kjører(Ctrl-Alt-del) som altså heter CL13A7.EXE. Snakket med en "data-kar", som mente at sålenge denne var knyttet til System, var det ingen fare. Trend ga da heller ikke noe utslag på fila, som jeg finner under Windows/Prefetch

Lenke til kommentar

Hei!

edit: Dette køyrer du berre dersom du trur fila er knytt til malware.

Har to alternativ til deg, køyr helst gjennom alternativ 1 dersom mogleg. Du treng førebels ikkje køyre alternativ 2, dersom du får til alternativ 1.

Alternativ 1:

Finn filnamn og plassering på fila du er usikker på og last den opp til Jotti. For å finne filplassering kan du til dømes høgreklikke på prosessen i Windows Oppgavebehandling, og velge eigenskapar. Under fanen "Generelt" finn du "Plassering" med tilhøyrande filbane. Det er denne fila du skal laste opp til jotti.

Gå til http://virusscan.jotti.org , trykk på Browse, og last opp følgende fil til analyse:

CL13A7.EXE (hugs filbanen du fann)

Deretter trykker du på Submit. Godta at filen blir scannet. Til slutt kopierer du resultatet, og limer det inn i din neste post, så jeg kan se på den, og vurdere hva som må gjøres videre.

----

Dersom du ikkje finn fila køyrer du gjennom alternativ 2, så kan me sjå om datamaskinen din er infisert. Følg veiledningen (alternativ 2).

Alternativ 2:

Det Submit meinte var at du skulle gå gjennom følgjande veiledning. Etter du har køyrd Malwarebytes' Anti-Malware og Combofix poster du logger her i din eigen tråd.

Endret av tosha0007
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...