sje Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 (endret) Hei, jeg har kjøpt meg en ny forsterker en TX-SR507 og har lyst il å eliminere min analoge minijack til Phono og VGA kabel over gulvet fra PC'en min. Kjøpte en 5meter HDMI kabel og prøvde å bruke den HDMI>DVI Donglen som fulgte med mitt tidligere skjermkort HD2900. Det er en ATI HDMI>DVI Dognle revA. Men når jeg kobler til HDMI til Skjermkortet får jeg opp en melding fra ATI Catalyst Control Center at Din HDMI Dongle ikke klarer å håndtere lyd venmligst koble til Analog lyd kabel... Det som også skjer er at når jeg skal få PC singalet opp mot TV så er bildet helt ute av ramma, som om bildet er forskyvet mot ned til venstre hjørnet å der det er en sort ramme der bildet egentlig skulle vært er det mange grønne streker, bildet flickrer litt så skrur jeg av pga jeg ikke tørr å "se hva som skjer om 15sec" Noen idé? Er det en annen HDMI>DVi Dongle jeg må bruke, er "RevA" riktig type? MÅÅÅÅ Jeg absolutt kjøpe en ATI HDMI>DVI Dongle, må det være singel link eller Duel link DVI kontakt for at jeg skal få det til å funke? Noen innspill? Endret 18. juni 2009 av sje Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 mener å huske at du må ha en ATI DVI->HDMI dongle ja. Lenke til kommentar
sje Skrevet 18. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2009 mener å huske at du må ha en ATI DVI->HDMI dongle ja. Ja den er jo egentlig tenkt fram til.. Men man kan ikke bruke hvem som helts DVI-HDMI Dongle Jeg fant ut at HDMI kablen har 19pin, min DVI>HDMI hadde 25pin, jeg TRUR det kan være noe med det, jeg har en DVI>HDMI Dongle med 25pin hjemme som jeg prøvde meg på, skal se om jeg får den med 19pin til å fungere nå når jeg kommer hjem, fant en på jobben. Greia er at det var forskjellig fra ATI HD2900 serien (25pin) til HD3000 serien (19pin). HD4000 serien bruker den samme donglen til HD3000 gjør og den jeg har er faktisk til en HD3000 skjermkort og har 19pin. ATI Catalust control center sa at jeg hadde en feil type HDMI dongle så jeg fikk ikke lyd, den er grei, pluss at bildet ble helt defust kan OGSÅ ha noe med at det var en 25pin dongle. Så utifra hele dette greiene: ATI HD2000 Series 25pin revA DVI>HDMI Dongle ATI HD3000 Series 19pin RevB?? DVI>HDMI Dongle ATI HD4000 Series 19pin RevB?? DVI>HDMI Dongle RevA står faktisk på HD2000 HDMI dongla mi vis noen lurte. Oppdaterer senere når jeg har prøvd. Lenke til kommentar
sje Skrevet 19. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2009 Jeg prøvde DVI-D (DVI Digital) Singel Link DVI-D (DVI Digital) Dual Link Den som fungerte sån halvveis var Dual link, fikk lyd da, fikk bilde, MEN med en gang jeg dro noe over til TV så klikka bildet og bled masse røde og grønne streker pluss at lyden begynte å sprake og jeg måtte skru av TV for å få lyd uten spraking... Den eneste jeg ikke har prøvd nå er DVI-I (DVI Digital & Analog) Dual Link Testa en Bærbar Toshiba A300D21W med HDMI kontakt, den fungerte med en gang, Lyd og bilde å hele pakka, ingen spraking. Dette begynner å ta knekken på meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå