Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hva er din holdning til at Red Bull er blitt legalisert?

Galexon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En hel masse sukker i stedet tipper jeg.

Er mer sukker i vanlig urge.

Lenge siden.

Nei, Det er ca 65% sukker i Intense og er 10 % sukker i Urge. Ergo det er ikke mere sukker i vanlig urge.

Jeg ser aldels ingen grunn til å drikke Urge intense, burn, battery etc. Da dette bare er skvip. Det funker ikke, til det det skal. Du skal bli mindre trøtt, eneste jeg har drukket som har gjort dette er Red bull og kaffe. Men når sant skal sies smaker Red bull ca 1000 ganger bedre enn kaffe.

Redigert: er ikke 65% sukker er 62% av anbefalt daglig inntak i en boks. :blush:

Tror kanskje jeg har fått i meg litt for mye sukker selv jeg. :S

Så her er faktaen:

Urge intense 56 Gram sukker i en boks= 11,1% ?

Urge 27 Gram sukker på 250 ml= 10,4 gram sukker?

Endret av knuttis
Lenke til kommentar

Til visse forkjempere i denne tråden som gnåler om "klager på Red Bull, men bøtter nedpå med kaffe selv!" Har det falt dere inn at det ikke er kun koffeinnivået mange reagerer på?

Hva ellers er det å reagere på?

Har dere tenkt på at et koffeininnhold den ulovlige (i Norge) Red Bullen inneholdt var klassifisert som et legemiddel, og at det selges legemiddel basert på koffein med tilsvarende mengde i f.eks Sverige?

Så vidt vi vet er det nøyaktig lik mengde koffein nå, som før, og som i den Svenske.

Kan det kanskje også hende at folk som "bøtter ned" kaffe mens de klager over energidrikker kanskje drikker koffeinfri kaffe?

Herregud, skjønner du ikke at vi ikke mener en person, men hele landet? Tror du at 95% av de eldre i Norge drikker koffeinfri kaffe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...