Gå til innhold

Prosessoren går helt bananas! Trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei

Har en Acer Aspire 5930G med en Intel Centrino 2 Dual Core P7350 prosessor (2.0 GhZ)

Bruker maskinen til spilling, men i det siste har ikke dette latt seg gjøre.

Prosessoren oppfører seg helt merkelig. Om en ser på overvåkning av systemytelse, ser jeg følgende aktivitet på prosessor:

prosessorbruk.jpg

Den går fra 100% til 20% på få sekunder, og står aldri i ro. Den står av og til på nærmere 100% selv om jeg bare sitter på firefox og surfer.

Er det noen som kan hjelpe meg?

Det er en fortvila situasjon for en som elsker dataspill, at jeg ikke kan bruke den til spill! Selv Half Life 2 mods lagger noe så inn i gamle-Erik, enda maskinen har kjørt disse uten problem før.

På forhånd tusen takk for svar som kan hjelpe meg med å finne en løsning!

EDIT: Har nettopp søkt gjennom maskinen med Windows Defender - hurtigsøk; "maskinen kjører normalt" ble resultatet. Venter fremdeles på resultatet fra "Spybot - search and destroy"

Endret av Galexon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjør som knopflerbruce sier, da vil du bør du se hvilken prosess som bruker mye CPU kraft.

Når det gjelder antispyware, kan du bare glemme Windows Defender, det programmet vil ikke finne en hest bak en låvedør en gang.

Last ned Malwarebytes eller SUPERAntiSpyware og installer et av de programmene. Oppdater det og kjør en hurtig skan.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...