hojohansen Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Kjøpte meg Nikon Coolpix s220 her om dagen, gikk for denne p.g.a størrelsen og at jeg har hatt Coolpix før (5200) som jeg var meget fornøyd med, men - fy av meg så dårlig denne s220 var, helt på tryne når det gjelder å ta bilder ute, kontrast, fokus og farger var rett og slett helt på tryne, og inne ble det masse støy på bildet. Mye dårligere en mitt gamle kamera som tok kvelden. Har jeg rett til å bytte denne inn igjen? Hva annet er der ute som er et greit kjøp, maks 2000,- Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Ja, det er bare å levere det tilbake. Bytt det i et Canon 95IS.. Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 18. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2009 De hadde en Canon Ixus 90 inne, er den grei? Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Er vel ikke så store forskjeller. Men hva selger de den for? Noe mer enn 2000 er jo dumt å betale da 95is koster 2000. Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 18. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2009 Jeg tror jeg så den for 1999,- og at det var den billigste de hadde av ixsus-serien, men nå er muligens 95is i den serien? Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Ser det koster ned mot 1700,- for 95 modellen. De er i samme serie så vidt jeg forstår ja. Sikkert noen andre som kan fortelle forskjellene mellom de ulike modellene. Men jeg tror både 90 og 95 har 10 megapixler. De aller nyeste har vel 12. Men det er vel mindre nøye. Har prøvd 95is og det var et bra kamera. Tok gode bilder i vanskelige forhold. Den har også en ganske velfungerende ansiktsgjenkjenning. Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 18. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2009 Ok takker Ingardj, da får jeg se hva jeg går for, denne coolpix'n var meget skuffende. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Har jeg rett til å bytte denne inn igjen? Du har 14 dager angrefrist hvis du kjøpte den på nett (ikke "over disk"). Noen kjeder gir deg også "angrefrist". Hvis du ikke faller innenfor disse kategoriene har du ikke angrefrist og kan dermed heller ikke bare bytte kameraet eller levere det tilbake helt uten videre. Da må det være produksjonsfeil på kameraet og da skal du reklamere. Det er henholdsvis angrefristloven og forbrukerkjøpsloven som gir deg disse rettighetene. Hvis ikke du vil gå den veien så må du rett og slett bare godprate med selger og håpe på særdeles god sørvis. Hvis du ikke får viljen din, ikke bli skuffet, det er de som har rett. Ta det heller som en positiv overraskelse dersom de mot formodning skulle gå med på å bytte det. Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 18. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2009 Ja, det var vel det jeg tenkte, jeg får håpe at Elite-Foto i Stavanger er greie.. Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 18. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2009 Ringte til de nå.. det var bare å komme innom.. Lenke til kommentar
Spook Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Det må jeg si var kjempeservice - de har ingen som helst plikt til å la deg bytte. Det er veldig små marginer på denne typen kameraer og om de lar deg bytte så ender de opp med et "brukt" kamera som de da ikke kan selge som nytt. Totalt så tjener de da neppe noe særlig med penger på handelen, om noe i det hele tatt, så du får huske hvor du skal kjøpe kamera neste gang Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 18. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2009 Stemmer det Spook! Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 20. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) Da har jeg fått levert tilbake coolpix'n, de gadd ikke se på bildene jeg tok engang, men stolte på at bildene ble for dårlige, så da tok de den inn igjen, betalte 400,- ekstra, så nå har jeg en Cannon Ixus 90 IS i huset, har prøvd den litt, og det er ikke noen tvil denne er meget bedre. Fine og klare bilder, så klart langt i fra D80'n min, men til å være kompakt-kamera, meget bra! Takker så mye Alexander Elite-foto i Stavanger, meget god kundeservice! Endret 20. juni 2009 av hojohansen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå