Pilkern Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Det jeg lurte på er hvordan jeg bør oppføre meg ovenfor min ganske nye kjæreste når hun oppfører seg kostbar. Bør jeg være needy og være på knærne etter henne eller bør jeg bare virke litt care tilbake? Jeg er 17, hun er 16. (1991 og 1993) Jeg liker henne utrolig godt og bortsett fra at hun og vennene hennes kan være litt for mye fjortiss av og til har jeg det veldig bra med henne. ... og forresten et spm jeg kom på nå, er det vanlig at jenter baksnakker andre jenter nesten uansett alder eller er dette bare en fjortiss-tilstand? Kjæresten min virker ganske glad i å baksnakke noen av vennine sine når hun er med meg, men når jeg tenker meg om gjør nesten alle jentevennene mine og det Lenke til kommentar
Bango Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Vær deg selv. Funker best. Uansett. Med mindre du er skikkelig needy eller care. Ingen av de er noe jenter liker når de allerede er i ett forhold. Da tester de deg som oftest ut. Så vær deg selv og hun vil sikkert bli mer normal. Og ja, jenter baksnakker. Alltid, uansett og alle. Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 vær forsiktig med å være for needy eller for tøffel. visse jenter går veldig fort lei da. Lenke til kommentar
Pilkern Skrevet 18. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2009 Jepp, prøver å være meg selv, vi er så godt som kjærester nå og hvis jeg skjønner at hun bare er ute etter å være kostbar er jeg bare litt care tilbake, men prøver samtidig å vise at jeg liker henne og bryr meg om henne uten å si det rett ut. Vet ikke om dette er et problem, men jeg er også et veldig følelsesladet menneske og kan fort bli revet med :/ Haha, var det jeg mistenkte at de fleste jenter er glad i å baksnakke! Takk for svar Lenke til kommentar
Pilkern Skrevet 18. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2009 vær forsiktig med å være for needy eller for tøffel.visse jenter går veldig fort lei da. Ja har lest litt på forumet at dette kan være vanskelig, selv om jeg er 17 år er dette det første seriøse forholdet jeg er i, og er utrolig redd for at jeg skal være enter for needy eller for mye tøffel, men om jeg er for tøffel er jeg redd hun tror jeg driter i henne og hvis jeg er for needy er jeg redd hun tror jeg er avhengig av henne å at hun bruker meg. Men som sagt, jeg har fått følelser for jenta, og har veldig lyst til at forholdet skal fungere. Dette virker sikkert utrolig idiotisk og egoistisk ut, men her hvor jeg er i fra har jeg bygd meg opp ordentlig respekt blant folk og fått status for den jeg er, som jeg er ganske sikker på hun har lagt merke til. Er dette positivt, eller tar jeg feil når jeg mener dette viser at jeg er selvsikker og ikke lar folk kødde med meg? Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Spiller hun kostbar skal du absolutt ikke være på knærne etter henne. Dette er bare en teit test fra hennes side, og det du skal gjøre er bare å være laid back til det hele. Ikke for needy, ikke for tøffel, og ikke for likegyldig. Er vanskelig å finne denne balansegangen, men den kommer av seg selv etter hvert. Når det gjelder baksnakking så er det veldig få jenter jeg har møtt som ikke liker sladder. Sladder og baksnakking er noe du finner over alt i jentegjenger. Det morsomme er at veldig mange jenter syns det er greit at de selv kan baksnakke venninner, men ikke godtar at andre gjør det. Så trå varsomt hvis du bestemmer deg for å slenge deg med i en av hennes baksnakkinger. Selvsikkerhet er utelukkende positivt, så lenge det ikke blir så ekstremt at du virker som en overlegen drittsekk. Finn balansen mellom selvsikkerhet og drittsekk, så har du en gylden strek å balansere på, som ikke er noe annet enn positivt for hennes del. Lenke til kommentar
frk_1337 Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 ... og forresten et spm jeg kom på nå, er det vanlig at jenter baksnakker andre jenter nesten uansett alder eller er dette bare en fjortiss-tilstand?Kjæresten min virker ganske glad i å baksnakke noen av vennine sine når hun er med meg, men når jeg tenker meg om gjør nesten alle jentevennene mine og det Det er mer enn vanlig =) iallfall opp til 30-40-åra. Nå kunne jeg aldri tenke meg å baksnakke mine venninner sammen med en evt. kjæreste men.. han kan da ikke være så interessert i å høre stygge ting om jenter han ikke kjenner? er min tankegang. Med andre venninner derimot, da kan det komme opp mye som ikke burde sett dagens lys Du burde oppføre deg natulig og ikke tenke så mye på det.. Eneste du må passe på er å ikke bli FOR needy (da kommer hun til å gå lei), og ikke bli for care (da kommer hun til å tro du ikke bryr deg). Disse fjortis-testene pleier ikke vare så lenge Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Oppfører hun seg kostbar bare later du som du ikke merker noe til det og gjerne at det ikke bryr deg. Blir du needy tar det ikke lange tiden før du er übertøffel. Lenke til kommentar
Pilkern Skrevet 23. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2009 Ok, nå begynner jeg å bli veldig lei av at hun oppfører seg kostbar + at hun nå reiser til syden i to uker. Føler at jeg gjør mesteparten av 'arbeidet', som regel jeg som spør om vi skal møtes osv. Men når vi er sammen virker det som hun liker meg og at hun ikke er lei meg eller noe. Og jeg virker helt sikkert egoistisk nå, men når hun kommer tilbake begynner hun å jobbe, hvor hun skal fortsette også etter sommerferien i helgene. Hun er også utrolig skoleflink og investerer mye tid i lekser osv, så det jeg frykter når skolen begynner igjen er at jeg kommer bare til å se henne 1, maks 2 ganger i uken. Jeg har selvsagt respekt for at hun konsentrer seg om skolen og tjener egne penger, men når jeg er i et forhold vil jeg jo gjerne se og være med personen mer enn 1 dag i uken. Jeg kommer også til å føle meg som en drittsekk hvis jeg slår opp med henne for hun er ei skikkelig god jente, men hvis jeg er i et forhold bare på grunn av at jeg vil synes synd på henne, blir vel det litt rart? Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre, men å se henne bare 1 til 2 ganger i uka blir rett og slett for lite for meg Jeg er 17, skal begynne på 3.året allmenn, hun er 16 og skal begynne på 1.året allmenn. Det blir riktignok på samme skole, men likevel, føler det ikke blir nok Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Bedre å være en drittsekk mot en jente som tydeligvis oppfører seg som en drittsekk selv, enn å være totalt drittsekk mot seg selv?(for i mine øyne er det det du er om du er i ett forhold du ikke vil være i, kun fordi du synes synd på jenta) Jeg mener(nå har jeg ikke lest gjennom så mye av tråden eller lest postene dine grundig), det virker som om jenta egentlig gir litt faen i deg når dere ikke er sammen. Klart, du kan jo ta ett lite oppgjør med henne face to face og spørre henne om hvorfor hun oppfører seg som hun gjør... Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Hvis det eneste som hindrer deg i å slå opp er dårlig samvittighet og empati så må du bare gjøre det. Du er en større drittsekk om du tillater at hun skal tro alt er bra mens du egentlig mistrives, slik at hennes følelser kanskje bare vokser. Du må jo gjøre det en eller annen gang. Lenke til kommentar
Gjest anonyym Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Jeg har NETTOPP gått gjennom det samme Pilkern, og jeg må si at jeg forstår hvordan du har det 100 %!! Var som oftest jeg som måtte ta initiativet til å møtes osv. Av og til fikk jeg ikke svar på meldinger og det hendte at hun avlyste sånne halvveise avtaler og. Dette var skikkelig nedsig for meg, og følte at hun ikke likte meg, men akkurat som du sa, når vi var sammen var hun skikkelig keen på meg og alt var bare bra Venninner sa til meg hele tiden at jeg ikke måtte være needy, men er sjuukt vanskelig når forelskelsen begynner å strømme på! Knapt 4 uker etter jeg faktisk ble kjent med henne (ja, det skjedde ganske fort!) ble vi kjærester og nå er alt "leke kostbar" tullet bortevekk Greit nok, får ikke sett henne hver dag, men jo lenger tid det går mellom jeg treffer henne, jo bedre blir det å se henne igjen Skal ikke sitte her og mase om hvor bra jeg har det, men håper du tar det som noen tips om at det faktisk kan fort endre seg så snart hun er din "offisielt". Etter å ha lest det siste innlegget ditt, blir jeg litt i tvil om du opplever det samme, men uansett, håper dette hjalp litt! Lykke til! Lenke til kommentar
medlem-109053 Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Jeg går vist imot strømmen når jeg sier at du bør være litt needy og gi henne oppmerksomheten hun vil ha. Jeg var slik da jeg var 15 og hadde min første skikkelige kjæreste. Hvis du ikke har følelser for kjæresten din så slår du selfølgelig opp, om du fremdeles har følelser for henne og du slår opp pga skole, jobb osv.. Da kommer du bare til å savne henne i dine armer =) Lykke til!! xxoxo!! Lenke til kommentar
Pilkern Skrevet 24. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2009 Jepp, høres ut som samme situasjon anonyym. Har tenkt litt i dag + nå som jeg fikk lest innlegget ditt har jeg bestemt at jeg skal se hvordan det går når hun kommer hjem fra syden, å håpe at det blir bedre da! Ja det er sant det at når vi ikke treffes hele tiden, blir det bare bedre når vi treffes Takker for innlegget ditt, det var til stor hjelp Joda tuttebsr, jeg er jo til tider needy og gir henne bra med oppmerksomhet, vanskelig å ikke være det når jeg ser henne så sjeldent som jeg gjør nå + at jeg begynner å bli forelsket, men vil ikke si at jeg overdriver heller, vil si jeg har funnet en fin balansegang Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Oppfør deg for all del så care som mulig, gjerne stikk fra henne så hun lærer at kostbar ikke er hva man skal være i et forhold Lenke til kommentar
medlem-109053 Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Oppfør deg for all del så care som mulig, gjerne stikk fra henne så hun lærer at kostbar ikke er hva man skal være i et forhold Jenter vil alltid være jenter, og jenter er kostbare i forhold.. Spesielt i den alderen. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Det betyr ikke at vi skal finne oss i det, tuttebsr, fordi det bare er tull. Forholdet skal ha en balanse, det skal ikke være slik at jenten er kostbar mens gutten kysser føttene hennes. Har man et snev av verdighet står man opp for seg selv. Lenke til kommentar
medlem-109053 Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Jaja, såklart. Men en jente liker å bli behandlet som en prinsesse. Også må jo hun såklart gi noe tilbake også!! Så det blir et "balansert" forhold! xoxo Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 selv om jenter liker å bli behandlet som en prinsesse, betyr ikke det at de skal være det hele tiden. oxox Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå