Gå til innhold

Konsekvens av å bli tatt uten lappen?

-Serenity-

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt lappen i 11 år nå, og kan sikkert telle de gangene jeg har passert en eller annen form for kontroll på én hånd i løpet av disse årene. Så om jeg skulle miste lappen, hva hindrer meg egentlig i å bare kjøre som før (bortsett fra lovligheten i det selvsagt) ? Føler liksom at jeg har statistikken på min side. Og hva er egentlig konsekvensen av å bli tatt uten lappen en eller flere ganger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
[...] Og hva er egentlig konsekvensen av å bli tatt uten lappen en eller flere ganger?

Om du bulker bare aldri så lite, eller til og med noen andre kjører inn i deg, og forsikringsselskapet blir koblet inn så kan du regne med at du ikke får noen utbetaling om "de" finner ut at du ikke hadde "lappen". Skulle noen bli skadet i tillegg sitter du fort med en regning på noen millioner i fanget, i tillegg til hva skadene på bilene kompå, selv om det ikke var "din skyld".

Lenke til kommentar

Som nevnt ovenfor er det det økonomiske det går på. Blir du tatt i fotoboks og står som eier av bilen vil det også reise noen øyenbryn hos onkel blå.

Konsekvensene av å bli tatt uten lappen gjentatte ganger er livsvarig tap av førerretten. Fengsling idømmes gjerne i tillegg.

Lenke til kommentar

En kjenning av meg mistet lappen i Bergen, men vi bort i en bygd et stykke vekke, og han kjører som vanlig rundt her uten noe stress. Bare 2-3 stk som vet at han ikke har lappen lenger.

Som sagt er dette en liten bygd der politiet har kontroll 1 gang hvert 3. år osv.

Lenke til kommentar
Som nevnt ovenfor er det det økonomiske det går på. Blir du tatt i fotoboks og står som eier av bilen vil det også reise noen øyenbryn hos onkel blå.

Konsekvensene av å bli tatt uten lappen gjentatte ganger er livsvarig tap av førerretten. Fengsling idømmes gjerne i tillegg.

Kan også legge til at livsvarig tap av førerett er 5 år, jallanorge.

Lenke til kommentar

Har en kar her som blei dømt til tap av førerrett på livstid ganger to i en sak..

Altså 10 år.

Blir du tatt nok ganger, så får du fengsel, men det er det økonomiske om

noe skjer som er det værste, og da den beste grunnen til å la vær på en måte..

Her har du en sak om dette..

Karen er tatt 62 ganger tidligere, men 63. gang gikk det galt..

Lenke til kommentar

Kan også legge til at livsvarig tap av førerett er 5 år, jallanorge.

Dette er omtrent like riktig som å si at et fengselsår har ni måneder. Minstetiden (fastsatt ved forskrift) er fem år. Etter det kan du søke om å få den tilbake, men du har ikke krav på å få den igjen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Helt sinnsykt, gutten er jo helt gal i hodet som holder på slik.

-

Kommer nok til å tenke meg om når jeg pønsker på å kjøre uten lappen, ikke *** om jeg vil havne i de situasjonene dere forteller :/

Lenke til kommentar

Helt sinnsykt, gutten er jo helt gal i hodet som holder på slik.

-

Kommer nok til å tenke meg om når jeg pønsker på å kjøre uten lappen, ikke *** om jeg vil havne i de situasjonene dere forteller :/

Forstår ikke hvordan fyren klarer det, hele 63 ganger. Har de mangen kontroller på Østlandet?

Han må ha kjørt sinnsykt mye eller kjørt der det var kontroll...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...