Flimzes Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 (endret) Hei! Til høsten flytter jeg mest sannsynlig til sverige for å studere, og sitter her og ser etter bil. Har en litt todelt bilsmak da jeg liker disse veldig vanlige bilene som audi a4 og volvo s40, men har også en svakhet for sportsbiler, og også biler som ikke så veldig mange har. Har sett på mx-5, men den er litt for "frisør", en fin mr-2 blir for dyr, samme med eclipse. Men så fant jeg honda crx del sol. Det jeg lurer på da er: Er dette en god bil, hva bør jeg se etter? Hvordan er den å kjøre på vinteren? Hvordan er den til langkjøring. Jeg er 18, og dette vil bli første-bil. Har satt opp at jeg skal maks bruke 45 000 på alt, men har mulighet for å strekke meg noen tusenlapper for en fin og bra bil. Takk for all hjelp. Endret 17. juni 2009 av Flimzes Lenke til kommentar
SteffenMA Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Har også kikket på en del sol. Dem er morsomme dem. Spesielt vti=) Honda er en helt grei bil på vinteren. Har aldri hatt problemer med føre og slikt. Men er du sikker på at du ikke vil ha bakseter da? Kan være greit og ha plass til å plassere fjortissene også. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 17. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2009 Hehe, sant at man kan trenge plass tl fjortissene og, men det er likevel noe som sjarmerte meg helt i senk med den bilen. Og med en pen spoiler tror jeg man blir kvitt den litt stutte følelsen bilen har også. Men sånn som det er nå er det sjelden vi kjører fler enn to, og skulle jeg trenge det så låner jeg bare mormor sin bil. Kan tenke meg at Del Solen bruker meget lite bensin. Og i honda-tradisjon er den vel heller ikke veldig dyr i drift og rep, så lenge man passer på rust? Så nå at den har automat, men har jo denne også. Hvordan ser bilene ut? Kjørelengdemessig har de gått innenfor min smertegrense, og utseendemessig har jeg lite å utsette. Som spurt, noen spesifike anbefalinger? Lenke til kommentar
Selle Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Skal jeg være helt ærlig liker jeg ikke vtec motorene til honda. En kammerat av meg har en gammel Civic Type R 1.6 vtec 120hk. Problemet med den er at under 5000rpm har den ingen effekt, alt kommer over 5000rpm. med 3-4 personer i bilen må han ned i 3.gir for å holde følge med trafikken opp en liten bakke... Ganske underholdene i starten, spesielt med 2.5" eksos (RÅ lyd i det den slår over ved 5000rpm), men blir ganske slitsomt og irriterende i lengden. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 18. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2009 Har ikke råd til en VTI, så det blir nok ikke noe problem Uansett så har VTi motoren i denne 160hk, og så veier den mindre enn civicen, så tror nok den også skal klare seg fint Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå