Bitesizedmoose Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Som tittelen sier, veldig dårlig og skurrete lyd ved all lydavspilling i Win7. Jeg kan starte maskinen i WinXP i stedet (brukte det før) og da er lyden helt fin. Det står i Device Manager at lydkort er RealTek AC'97. Det er integrert lydkort og hovedkortet heter Abit AI7. Jeg har selvfølgelig lastet ned og installert ny driver fra Realtek (prøvde en annen driver også, forresten), men ingen bedring. Kan noen hjelpe? Takk Lenke til kommentar
Feh Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Hos meg gir det trådløse nettverkskortet (atheros) hakking/skurring i lyden. Deaktiverer jeg det blir lyden helt fin. Merker også at hvis jeg laster ned ting så skurrer det mere jo mer båndbredde jeg bruker (ved rundt 6-7 MB/s er det helt jævlig). Prøv å se om deaktivering av trådløst nettverkskort fungerer (sett at du har ett ). Hvis det ikke er dette har jeg ingen anelse. Lenke til kommentar
Bitesizedmoose Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2009 Oj, fikk et svar gitt! Kanskje det hadde vært lettere å få respons i en annen avdeling/subforum. Prøv å se om deaktivering av trådløst nettverkskort fungerer (sett at du har ett ). Hvis det ikke er dette har jeg ingen anelse. Takk for svar, men har ikke trådløst så det kan ikke være det. Hvis jeg skrur opp volumet på høyttalerne så høres det masse "datalyder", det virker som om vifter/harddisker eller noe annet slår inn på lyden min. Får forske litt på det. Rart at det var ok når jeg kjørte samme maskinen i WinXP bare, kan jo være tilfeldighet. Har ikke brukt XP på et par uker nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå