karbon8 Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 (endret) jeg vet man ikke skal parkere nærmere enn 3, eller var det 5 meter, før et fotgjengerfelt. Men hvordan er det med etter fotgjengerfeltet? kan bilen stå parkert like forbi et fotgjengerfelt, så lenge den ikke står på feltet? hvis ikke må jeg ut å flytte bilen :o takk Endret 17. juni 2009 av karbon8 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Du kan ikke parkere nærmere enn 5 meter foran. Du kan parkere bak. Meningen med regelen er at personer som kommer kjørende skal kunne se fotgjengere, se ellers trafikkreglene § 17 pkt 1 d. Lenke til kommentar
karbon8 Skrevet 17. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2009 ok, takk for raskt svar. det var det jeg mente, men var usikker. da står bilen trygt Lenke til kommentar
Geggse Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 jeg vet man ikke skal parkere nærmere enn 3, eller var det 5 meter, før et fotgjengerfelt.Men hvordan er det med etter fotgjengerfeltet? kan bilen stå parkert like forbi et fotgjengerfelt, så lenge den ikke står på feltet? hvis ikke må jeg ut å flytte bilen :o takk Tror det er 0,5 m etter fotgjengerfeltet du kan parkere. Så vidt eg husker. Lenke til kommentar
Jan-Inge Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 (endret) Ingen regler om 0,5 meter etter. Regelen gjelder kun foran. Endret 10. juli 2009 av Jan-Inge Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Fikk parkeringsbot på grunn av dette i går .. parkerte som bil nr.6 på bildet over. Lenke til kommentar
saskansen Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Fikk parkeringsbot på grunn av dette i går .. parkerte som bil nr.6 på bildet over. sånn går det med halv-øre billister og overivrige parkeringsvakter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå