Lasse92 Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Hei jeg og en kamerat skal til danmark på ferie i sommer. så da lurer jeg på hva er aldersgrensa for og kjøpe øl? og selger de snus i danmark? Lenke til kommentar
UnZane Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Aldersgrense på all alkohol og sigaretter er vel 15 om jeg ikke husker helt feil? Snus vet jeg ikke, da det ikke er lovlig innenfor EU. Sverige er ett unntak. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Tror det bare er øl, og at det er 16. Har hørt om at det er noen steder som selger snus med dårlig utvalg Lenke til kommentar
S0ppel Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 16 på øl, 18 på tobakksvarer. Ja, de selger snus, men jeg så bare snus på 7'eleven. Eneste de har er General og Grovsnus. Bare løs. Anbefaler Grovsnus på det dypeste. De har gjerne snusen i skap med kassen eller under kassen. Det er 18 år aldergrense, men jeg var der for noen måneder siden, og var null problem å kjøpe selv om jeg var 15 år. God tur! Danmark er ett supert land Lenke til kommentar
Lasse92 Skrevet 18. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2009 Takk for svar alle sammen ha en god sommer! Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Må bare legge med at det virker som de har blitt mer opps på de norske aldersgrensene spesielt på på typisk turist steder. Jeg hadde i vertfall litt problemer med å få kjøpt når jeg var der i fjor en gang, tror det er større kjangse for at du får tak i røyk der som en Danske enn en nordmann f.eks.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå