themaceman Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Heisann. Har et lite problem med bildet på Sony Brava LCD'en min. Fiksa nettopp et nytt skjermkort, XFX HD 4870, og tenkte det blei jævlig bra om jeg brukte en DVI->HDMI konverter og kobla rett til HDMI inngangen på tv'en. Desverre blei det langt fra bra, har prøvd alle innstillinger nå, og teksten ser helt ubrukelig ut, sammen med andre detaljer på skjermen. Det er blurry, "dratt ut" osv. I tillegg har jeg en svart kant på hver side, uansett hvilken oppløsning jeg velger. Noen tips? Bør jeg bruke VGA istedet eller finnes det en løsning? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Første bud er riktig oppløsning og 1:1 pixelmapping. Hva er oppløsningen på TV-en, og hvilken oppløsning kjører du på PC-en? Lenke til kommentar
themaceman Skrevet 17. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2009 1,366 x 768 er standard på tv'en. Får ikke kjørt annet enn 1360 x 768 på pc'en her dog? :/ Og hvordan setter jeg pixelmapping til 1:1? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 (endret) Sjekk om du finner din TV og hva den støtter her. Kanskje VGA gir et bedre resultat. Endret 18. juni 2009 av Rikky Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå