Gå til innhold

Hvordan få mamma til å slutte å røyke inne?

Jo Are

Anbefalte innlegg

Hei

Hvordan i helvette skal jeg få mamma til å slutte å røyke inne? Har prøvd alt, snakket rolig med henne, kjeftet som faen på henne, prøvd å motivere henne til å slutte. Men ingenting funker.

Det virker som om hun er for dum til å forstå at røyken sprer seg i hele huset, eller så gir hun fan.

Så da spørr jeg dere, har dere noen tips til hvordan jeg endelig kan få puste inn frisk oksygen når jeg er hjemme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+12348972834

Si at du har astma, gi henne info om KOLS osv, spill på at hun må tenke på deg oppi alt dette. Det kan funke!

Lenke til kommentar

Begynn å gå med gassmaske inne, og tilby gassmaske (mens du "unnskylder den fryktelige stanken" og "advarer mot helsefarlige gasser") til alle som kommer på besøk.

Forlat leiligheten/huset hver gang hun tenner seg en røyk.

Flytt alt inventaret på rommet ditt ut i hagen, og forklar at du er lei av at alt stinker.

Lenke til kommentar
Si at du ikke orker å være hjemme hvis det fortsetter? Og hvis det fortsetter må du bare slutte å være så mye hjemme, for å vise at du mener det du sier.

Jo det er en mulighet, men har på en måte bunet meg til hjemmet med å kjøpe parabol abonement med bindingstid.

Derfor blir jeg å betale for noe jeg ikke bruker hvis jeg flytter, det er litt kjipt.

Lenke til kommentar
Tror dere ikke at jeg har prøvd det?

Må være kjipt å ha det sånn. Jeg fikk de hjemme her til å gå ut å røyke for en del år siden. Sykt befriende. Har du mindre søsken som bor hjemme?

Edit: Snakker ikke om å flytte helt, men bo en uke e.l. til en kompis/slektning.

Endret av sagberg
Lenke til kommentar
Tror dere ikke at jeg har prøvd det?

Må være kjipt å ha det sånn. Jeg fikk de hjemme her til å gå ut å røyke for en del år siden. Sykt befriende. Har du mindre søsken som bor hjemme?

Ja har ei lillesøster på 9 år.

Er utrolig kjipt, med litt flaks så får jeg henne til å røyke ute i små perioder men det varer bare til det kommer en periode med kulde eller regn. Det som jeg tror er det største problemet er at hun ikke er den typen at hun tar seg en røyk nå og da, hun røyker nesten konstant fra hun står opp til hun legger seg.

Lenke til kommentar

uhm, parabol med bindingstid kan man jo ta med seg om man flytter da. Bindingen er jo ikke koblet til adresse men til selve boksen. Spiller jo ingen rolle hvor du tar imot signalene fra verdensrommet. Strengt tatt aner jo ikke parabolselskapet hvor parabolen står :)

Lenke til kommentar
uhm, parabol med bindingstid kan man jo ta med seg om man flytter da. Bindingen er jo ikke koblet til adresse men til selve boksen. Spiller jo ingen rolle hvor du tar imot signalene fra verdensrommet. Strengt tatt aner jo ikke parabolselskapet hvor parabolen står :)

Er fullstendig klar over det problemet er bare at hvis jeg skulle flyttet måtte det bli en hybel. Og siden vi så bare så vidt fikk lov å henge opp parabol her så tviler jeg på at jeg får det i en hybel.

Edit:

Kanskje jeg kunne henvise henne til denne tråden, kanskje hun da forstår hvor frustrert jeg er over situasjonen?

Endret av Jo Are
Lenke til kommentar
Hmm, hvem var det da som så vidt gav dere lov til å henge den opp da?

Uansett. Det er vel snakk om noen få tusenlapper max. Hva er viktigst. Noen tusenlapper eller helsen? :)

Huseieren, vi leier bare.

Helsen er nok viktigst ja.

Skal prøve å ta en ordentlig alvorsprat med henne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...