Solbakk Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 (endret) Hei Som flere her sikkert vet har flere VGS. skoler i Norge nå tatt i fra elevene administratorrettighetene vi hadde på våre pc'er. Dette gjør blant annet at vi ikke kan instalere programvare, dvs. ikke kjøre exe. filer. Og for å si det mildt, så er dette så inni H***** irriterende. Jeg må sitte her å surfe med IE, ja INTERNETT EXPLORER!!!! Fordømte trege og udugelige nettleser. Samt programmer som Spotify og Skype er dypt savnede, samt Flash Player for streaming av serier på nettet, etc. PS: MSN har de da ev en eller annen grunn lagt inn som standar (LOL?) Så jeg lurer da på om det er noen her som vet om/kan finne ut en måte å instalere programmer på PC'en uten å ha administratorrettigheter, eller da kanskje finne ut hvordan jeg kan få admin-status? hadde vært så jævla kos. Jeg spørr ikke om dette fordi jeg skal spille, etc i timene, jeg går realfag og bruker knapt pc'en i skoletimene. EDIT: PC'en har opperativsystemet XP Proffesional, glemte å ta det med Mvh Solbakk Endret 17. juni 2009 av Solbakk Lenke til kommentar
Kuzzye Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Noen programmer kan du installere hjemme på ekstern hardisk og deretter legge over på skolen, mens noen andre programmer legger filer i systemet (windowsmappa) og da fungerer de som regel ikke på skolen. Uansett fungerer dette med ekstern hardisk/minnepenn perfekt for Mozilla hvertfall. Mine stumpesittende dager på Media går faktisk litt fortere med Firefox, (rawr) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå