laffa Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 (endret) For lenge lenge siden, så ble jeg introdusert til AVR studio, jeg synes det var meget greit program, men etter det så har jeg blitt omtrent windowsnekter og brukt linux. Problemet er at jeg ikke ser at Atmel har sitt AVR studio til linux. Så har noen noe tips til ett lignende program, som en helst kan programmere og simulere ihvertfall noen av atmel sine mikroprossesorer på en linuxpc? Endret 17. juni 2009 av laffa Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Mener det skal fungere å kjøre avrstudio via wine, jeg prøvde dette for et års tid tilbake men jeg fikk det ikke helt til, men leste om noen som hadde fått det til. Se på avrfreaks om det er noen som har en løsning, var der jeg fant noe oppskrift for å få det til i linux. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Eclipse med avr-eclipse plugin og gcc-avr gir en ganske så integrert løsning. Eller er det nok ikke uvanlig å bruke sin favoritt tekst-editor sammen med makefiles, gcc-avr og avrdude heller, men det kan bli litt for hardcore for enkelte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå