Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med nytt trådløst nettverkskort

Anbefalte innlegg

Hei.

Historien er som følger:

-Brukt ett nettverkskort (D-Link DWL-122) med USB-tilkobling i noen år, tenkte å utnytte Wireless-N teknologien på den nye routeren min (Linksys WRT300N) ved kjøp av ett kort som støtter denne teknologien. Valget falt på Linksys WUSB300-N. Den er ferdig installert og oppdatert med den nyeste driveren. Alt burde være fryd og gammen.

-Jeg brukte det gamle nettverkskortet med nevnte router noen måneder før jeg gikk til innkjøp av nytt kort. Det var ingen store problemer med hastighet og tilkobling selvom routeren er plassert 2 etasjer over PC-en. Ping i spill som COD4 o.l. var lave. Men jeg tenkte at det var på tide med ett N-kort.

Problemet etter installasjon og oppdatering er som følger:

-Treg opplastning av internettsider,

-Veldig høy ping i spill, som ender i connection lost uten at jeg mister tilkobling til nettverket.

-Noen programmer klarer ikke koble opp mot internett (Steam f.eks).

-Veldig varierende signalstyrke, 70%-25%

Det som er gjort:

-Reboot etter installasjon og etter oppdatering

-Prøvd alle de forskjellige driverne som er tilgjengelig

-Speedometertest hos itavisen (4mbps ned og 7 mbps opp på ett 8 mbps nettverk)

-Brukt det gamle kortet igjen som virker som før

Det er bare å spørre om informasjon mangler. All hjelp og veiledning tas imot med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekket du ut kanal 1, 6 og 11 feks? Ingen forbedring i signalstyrken? Bare spørr siden det vanligste problemet til at man får dårlig signalstyrke/hastighet er at det trådløse nettverkskortet er følsomt for hvilken kanal som brukes. Det er ikke mulig å stille opp signalstyrken på selve trådløskortet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...