Jariz Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Hei. Jeg har et problem med projektoren min. Det er to lilla flekker på bilde. De er ganske store. Noen som vet hva problemet er? Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Hvilken projektor har du? LCD eller DLP? Hvor mye er den brukt? Er flekkene veldig synlige? Er det en transperant hinne over bildet, eller en sterkt farget flekk? Er flekkene der ved alle kilder? Lenke til kommentar
Jariz Skrevet 18. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2009 Projektoren det gjelder en ask c100. Flekken er farget sterkt lilla. Problemet var ikke der for et par dager siden. Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Av det jeg kan se er det en LCD projektor fra 2002. LCD projektorer har en svak degradering i fargene i løpet av levetiden. Etter ca 4-5000 timer har polariseringsfiltrene degradert seg slik at den kan være synlige forskjeller i uniformitet og farger. LCD projektorer har også en lysbane det kan komme støv i. Kanskje det kan hjelpe å prøve å rense engine for støv. Det er en litt skummel og teknisk jobb, så du får nesten vurdere om du vil prøve det. Om du vil være enda mer tekninsk kan du prøve å rense/forbedre flexkontaktene, men les i tråden fra avforum om det. Spesielt innleggene til Burre: http://avforum.no/forum/digitale-projektor...r-ask-c100.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå