Kjellis Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Kan man shoppe f.eks høyttalere for 3000,- i Sverige og ta dem lovlig over grensa uten å måtte betale toll? Noen som vet noe om hvor mye en kan ta med over grensa på lovlig vis uten å måtte betale toll? Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Sist jeg sjekket var det slik at du kunne ta med deg elektronikk til en verdi av inntill 6000 NOK tollfritt. Dette forutsetter at du har vært i landet du skal importere varen fra i minimum 24 timer. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Tollfritt er vel å ta litt i, det er ikke toll på elektronikk uansett? Uten å betale m.v.a. er det vel snakk om. og da er det vel snakk om varer totalt? Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Ja, da er det uten å måtte betale MVA jeg henviser til. Det er snakk om varer til totalt kroner 6000 jeg mener. Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 19. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2009 Ja, da er det uten å måtte betale MVA jeg henviser til. Det er snakk om varer til totalt kroner 6000 jeg mener. ok, så man slipper moms, men må stoppe for å betale toll uansett hvis man skal være korrekt? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Nei, du trenger ikke å betale toll. Det er svært få produkter som er tollpliktige. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Svaret blir da: Det er få varer det er toll på. Klær er blandt dem. Elektronikk er det ikke toll på. M.v.a. må du uansett betale på toppen av en evt. toll, med mindre du har vært i utlandet i 24 timer eller mer og ikke har med deg varer for mer enn 6000kr. Over det så må du betale m.v.a. for verdien over. (?) Lenke til kommentar
Frederik1 Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Reglen er vel slik at når du betaler varen i Sverige så betaler du 25%mva til den svenske stat. Du kan be om refusjon på disse 25% pga at du bor i Norge. Du må igjen da betale 25% mva til den norske stat. Dette tror jeg forutsetter 24 timer ute av landet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå