rog@njosh Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Den kommer med usb tilkobling, og jeg minnes at jeg har hatt problemer med å installere en gamepad før. Joysticken ble ikke riktig installert da jeg kjørte cd'n som fulgte med. Det stoppet der programmet skulle detecte Når jeg legger den inn i kontrollpanelet under spillkontroller står det "not connected" Har lastet ned oppdaterte drivere fra Logitech sine sider, men ingenting hjelper. Er det et usb problem jeg har ? Eller har jeg kjøpt noe defekt dritt...? Relativt ny pc også....P4 2,4 Ghz,AsusB533 HK Håper noen vet hva jeg bør gjøre !!! Setter pris på svar Lenke til kommentar
styggen Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Jeg har det samme problemet. Har en Wingman Digital Extreme 3D. Når jeg kobler den til med USB, finner ikke WIndows (2000 sp2) den. Hvis jeg bruker den medleverte overgnagen for å koble den til gameport, funker den fint. Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Hei. 1. Når du bruker USB tilkoblingen til joysticken trenger du ikke å installere noen drivere i det hele tatt. Dette kommer selvsagt an på hvilket operativsystem du bruker, men har du Win2k eller XP pro så skal det gå fint. For å sjekke om du har fått defekt vare går du først inn i manage-snapin'en i ditt OS (forutsatt at du har win2k eller XP). Dy kommer hit ved å høyreklikke på "My Computer" og velge "Manage" (behandle - hvis Norsk). Gå videre til "Device manager" og se på lista som kommer opp. Der skal det være listet opp en del enheter, men ingen av de skal være "bretta ut" - dvs det skal stå et pluss tegn på venstresida. Det skal heller ikke være noen utropstegn eller gule varselstrekanter ol. 2. Hvis alt ser greit ut kan du gå videre i feilsøkingen ved å finne Joysticken din i denne lista og avinstallere den (fjern usb-tilkoblingen først). Start datamaskina di på nytt og vent til den er helt ferdig med oppstarten og påloggingen (slik at den ikk holder på å laste feks NIS ol.) Stapp da i Joysticken og den skal, etter retten, bli detektert og installert. 3. Hvis ikke dette funker så finner du sidene til Logitech og laster ned de nyeste driverne til Joysticken og prøver dem. Lykke til! Tronaldo Lenke til kommentar
rog@njosh Skrevet 8. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2003 har XPpro og har lastet ned nyeste drivere, og får ikke fullført installasjonen fordi jeg ikke kommer forbi "detecting" Windows finner den ikke, og velger jeg den fra en liste så står det "not connected" Så da mener gutta at jeg har fått en defekt joystick ? Lenke til kommentar
styggen Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Jeg har garantert ikke en defekt joystick; koblet til gameport fungerer den som den skal. Har deinstallert drivere, prøvd å reinstallere, men kommer ikke lenger enn til "detection"; "no joystick detected" sier den når joysticken er koblet til USB. Lenke til kommentar
rog@njosh Skrevet 8. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2003 skal den lyse når du kobler den til gameporten ? har en gameport jeg også, men fikk ikke kontakt med den der heller... Dette irriterer meg JEG VIL SPILLE FREELANCER ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå