Stigah Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Jeg drakk en som smakte vondt. Men det var kanskje fordi den hadde stått ute i noen dager, med en varme på rundt 25 *C, og null kullsyre. Men tilbake til saken: Har ikke kjent noen vond smak på noen av de jeg har kjøpt. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Joda, her i nærområdet så smaker cola'en rett og slett crap, den lokale rema1000 har ofte flasker der brune ringer vises godt og da gidder jeg rett og slett ikke å kjøpe colaen. En annen ting er at får man i seg for mye søtt i løpet av en dag så kan ting smake dritt, men det ordner seg når man kutter ned på søtstoffene. Forresten er halveis cola-avhengig men har klart å kutte ned kraftig i det siste, ligger vel på ca 1liter maks uka nå og skal ned til 0 i neste uke og fremover (fra ca 0.5l - 1l dagen) Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 23. august 2009 Forfatter Del Skrevet 23. august 2009 Jeg skal sende ny mail til Cola ang analysen jeg fikk tilbake, for den kan ikke være riktig. Malvado: Vær så snill, send mail til Cola om problemet, jo flere som sender mail, desto mer obs blir de på saken. Det gjelder forøvrig alle som har problemer med cola. Send mail, klag, skriv nr til de, gi de all informasjon de trenger for å rette opp problemene. Jeg er fristet til å spørre om de kan sende meg et par cola som de har testet, og som de vet smaker digg! Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Sendte nylig mail til coca cola så får vi se om jeg får et greit svar : Hei. Innimellom ser det ut som den lokale Rema1000 butikken vår får inn partier med Coca - cola som rett og slett smaker "daff" eller rett og slett har store brune ringer i flaskehals åpningen der cola nivået holder seg. Naturligvis så ser det såpass heslig ut at jeg personlig har kuttet ut Cola kjøpet mitt de plassene jeg ser slike brune ringer. Men, har personlig erfart at selve Cola smaken har variert veldig i plastikk flaskene, er det mulighet for at det kan være plast polymerer eller rester fra selve gjenbruksprossesen av plast flaskene (rester av kjemikaler eller annet) som gjør til denne brune ringen og "daffe" smaken? Rema1000 butikken som ofte er berørt av dette problemet ****** , men det ser ut som at noen andre butikker i trondheims regionen også plages med disse flaskene med cola som ikke smaker. 0.5L flaskene med cola ser derimot ikke til å være like berørt av problemet, men jeg personlig føler at disse oftere har mindre kullsyre enn 1.5l flaskene. Med Vennligh Hilsen Rune. Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Cola på plast smaker generelt fy. Får jeg det ikke på boks eller glass drikker jeg vann istedet. Lenke til kommentar
aleksander95 Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Har ikke drukket cola på 3-4 år nå, men trorikke at det har vært noen vond smak på den. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Har en kjent en vond smak på Cola på plastflasker jeg også. Veldig nyskjerrig på årsaken Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 6. september 2009 Forfatter Del Skrevet 6. september 2009 Kan være verdt å nevne jeg sendte mail til cola for 1-2uker siden for å spørre mer ang analyse #2, men de har desverre ikke svart meg. De er helt sikkert dritt lei av å snakke med slike som meg, som aldri blir fornøyd. Nå har vi da sendt godt over 20mails, så kanskje ikke så rart Smakte på en nyinnkjøpt cola (1.5L) her om dagen, den hadde ikke den rare ettersmaken, men nå smakte den bare lite cola. Skal kjøpe en kasse til uka tenkte jeg, prøve å samle så mange forskjellige serienr som mulig, så se om det har blitt en reell forskjell fra de som har vært de 2 siste månedene. Jeg har sånn ca drukket 1L cola de 5 siste ukene, og dette kommer fra en kar som har colaglass fra Spania, Frankrike, Tyskland, England, USA samt en del diverse glass rundt omkring i Norge. Jeg har faktisk en lite hall of fame (haha) med colaprodukter, så jeg er ganske hardcore ..og gud så jeg savner colaläsken! Lenke til kommentar
Akrobaten Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Jeg har ikke opplevd vond smak på noen slags Coca Cola her i Norge, men på Malta ble jeg servert et helt forferdelig skvip på en kafé. Det så og luktet som Coca Cola (kanskje litt brunere farge), men den smakte nesten ingen verdens ting; omtrent som en småsøt Farris. Skuffende greier (bra de hadde Kinnie der da ) Lenke til kommentar
zulo Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Har merket bedring nå, flere "nye" flasker på butikken her og ingen av de som ser nye ut har dårlig smak.. Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 8. september 2009 Forfatter Del Skrevet 8. september 2009 Flotte saker zulo. Post gjerne en liste over de som er helbredet, så skal jeg la en gogo-liste, og en fyfy-liste Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 0.5 l smaker kurant....men glass er best natch Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 9. september 2009 Forfatter Del Skrevet 9. september 2009 Har fra sikre kilder at mai-utgaven av 1.5 er fin, det samme gjelder august-utgaven av 0.33 glass. Kommer som sagt til å fikse 1.post etter forskjellig ting er testet. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Vel, dette fik uante konsekvenser for min cola drikking. Har nå greid å kuttet ut original cola og kan faktisk til nød drikke "alternativ" cola til 6.90 i steden , føler at det ikke lenger er verdt å betale 18 - 20 kr for en 1.5l flaske med cola når det hele er en tombola når det gjelder smak. Ser fram til å kutte ut all cola fullstendig på lang sikt. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 (endret) Syns det er merklig at Vanlig Cola og Light/zero selges for samme pris(gjøres her i vertfall) Da det er kun vanlig Cola som er ekstra avgiftsbelagt for sukkerinnholdet. Det vil si at enten tjener Cola fett på light/zero eller er det butikken som stikker av med gevinsten? p.s. Personlig er syns jeg faktisk Pepsi Max er "cola lignende typen" som faktisk smaker best Endret 12. september 2009 av VikinGz Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 En fyr jeg kjenner drakk 3L om dagen , resultat sukkersyke :/ Lenke til kommentar
xWeeNx Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Høres ut som en smart kar. Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 29. september 2009 Forfatter Del Skrevet 29. september 2009 Sendte inn 5 nye Cola idag: 2x18MAI10 (en åpnet, en uåpnet), 2x12APR(en åpnet, en uåpnet) og 1x23MAI10. Dama på SPAR sa det hadde kostet 300,- så flott cola betaler for dette Etter at 1.5L colaene som går ut etter MAI10 kom, er problemet mer eller mindre borte. Kullsyrenivået er mye bedre enn før, det smaker faktisk nesten fristkt, men det mangler noe smak. For "vanlige" brukere er nok ikke dette noe å smake om, men for de som er hardcore, altså oss som følger tråden, så er vi et lite stykke unna perfeksjonimse ;\ Vi får håpe det bare blir bedre Og som jeg har nevnt tidligere, kom gjerne med serienr og dato, jeg sier ikke nei takk til at andre deltar heller Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 HAdde jeg bodd i et område med problem så hadde jeg lett sendt inn, men nå bor jeg i sverige, og svensk cola (og alle de andre coka cola produktene) smaker mye bedre enn den norske. Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Jeg har vært med på at noen har brukt flasken til white sprit, for så å pante den. Da kan smak og lukt sitte igjen selv etter vask. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå