Pepsi Max Skrevet 17. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2009 (endret) Hei, har sett nå lenge på disse bildene som ligger her og fikk lyst til å ta ett selv og legge ut. Dette er første gang jeg gjør det å har derfor veldig lite erfaring Har forresten endret fargene litt. Hva er det jeg kunne ha gjort bedre? Endret 17. juni 2009 av Kalars Lenke til kommentar
Kuzzye Skrevet 17. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2009 (endret) Hei Flott bilde Kan jeg spørre hvilke instillinger og kamera du har brukt her? Endret 17. juni 2009 av Kuzzye Lenke til kommentar
Pepsi Max Skrevet 17. juni 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. juni 2009 Takk ! Instillinger er jeg litt usikker på, men det var ett Canon Powershot SX10IS kamera. Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 17. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2009 Et lite tips før du legger ut bilder i bildekritikken er å lese Retningslinjene som du finner her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=980130 Der står det bl.a. at bildet skal legges inn som vedlegg og ikke linkes til fra en annen server og lengste side skal være maks 1280 pixler. Ellers ser jeg at bildet er tatt med ISO 100, F4, 1/80 sec. Lenke til kommentar
McCabre Skrevet 17. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2009 (endret) Hei, har sett nå lenge på disse bildene som ligger her og fikk lyst til å ta ett selv og legge ut. Dette er første gang jeg gjør det å har derfor veldig lite erfaring Hva er det jeg kunne ha gjort bedre? Jeg liker sånne bilder og Bildet er pent, og jeg veit ikke hva slags utstyr du har tatt det med, men jeg ville vurdert å justere ned de skarpeste lysene (høylys) litt og evt. forgrunnen litt opp (lysere). Sånn det er nå, er det litt for lite å se i de lyseste og mørkeste områdene. Hvis du ikke får gjort forgrunnen lysere/bedre, ville jeg vurdert å croppe bort hele eller deler av den. Prøv deg fram i et etterbehandlingsprogram og se hvordan du synes det blir best Endret 17. juni 2009 av McCabre Lenke til kommentar
Pepsi Max Skrevet 17. juni 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. juni 2009 Hvilke etterbehandlingsprogram anbefales? Takk ok67, så ikke den Lenke til kommentar
Kuzzye Skrevet 17. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2009 Som sagt bildet er flott, men for meg blir lyset for skarpt. Fra sola, men bare litt. Jeg tror det hadde blitt vedlig kult om du hadde litt kortere lukkertid (som kan være litt vanskelig på kompakt), men motivet er bokstavelig talt strålende. Husk at nå må du ikke sammenligne med noen bilder du har sett av solnedganger før. De er garantert heftig redigert og kan være utstyr for titusener inne i bildet. Jeg ville ha prøvd å få litt mindre lys inn i kameraet. "Mal med mindre lys" Men jeg må si jeg likte bildet og ble som vanlig inspirert ^^ - Husk at dette er kunst og du kan gjøre hva du vil med det Lenke til kommentar
McCabre Skrevet 17. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2009 Hvilke etterbehandlingsprogram anbefales? Takk ok67, så ikke den Tja, det meste er vel brukbart her. Jeg bruker lightroomm for det meste, men har hørt mye bra om Gimp som såvidt jeg skjønner er gratis. Lenke til kommentar
Pepsi Max Skrevet 17. juni 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. juni 2009 Takk da prøver jeg det Skal prøve på det Kuzzye ! Lenke til kommentar
TheDale Skrevet 17. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2009 Vær vennlig å forminske bildet, dette ble litt for heavy Ellers hadde jeg likt om du ikke hadde fått med deg det huset (?) og den benken som gir så sterk refleksjon av lyset. Hadde dette vært ungått føler jeg det hadde blitt et bra naturbilde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå