C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Wahey, folkens. Mitt HD2900XT har tydeligvis avgått ved døden, så jeg må skaffe meg et nytt. Jeg sikter meg inn på mellomklassekort til rundt 2000 kroner, med ganske god prismargin i begge retninger. I gamle dager (par år sida) hadde jeg oversikt over markedet, men i det siste har jeg ramla helt av. Derfor trenger jeg litt hjelp til å finne noe til å ta over for Radeonen (FVMD). Et litt sært problem jeg har er at det er begrensa med plass i kabinettet fordi en ikke-fjernbar harddiskbrønn blokkerer litt, derfor kan jeg ikke ha kort som er betydelig lengre enn 24cm, og helst ikke med strømkontakter som peker bakover. Jeg trodde dette problemet opphørte i Voodoo-dagene, men dengang ei. Jeg spiller ikke så mye, men vil helst ha noe som klarer å opprettholde relativt god flyt også i nyere DX10-spill som STALKER: Clear Sky og sånt. Jeg driver også med litt design til Source-motoren, det er vel det mest krevende jeg utsetter maskina for. Det aller viktigste jeg bruker den til er egentlig stillbilderedigering, men jeg antar at alle kort er like gode på det feltet. Har ingen sære merkevarepreferanser, så jeg er åpen for alle forslag. Fyr løs! Lenke til kommentar
rhym Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Budsjettet ditt er hvertfall rett i blinken for et Sapphire Radeon 4890 Toxic. Ligger på ca 2000. Sappire er de eneste som ikke bruker referanse-kjøler, og den selvproduserte kjøleren er visstnok meget bra. Toxic er også klokket en del over referanse-klokk. En enda stillere versjon er Vapor-X, med 2 hdmi, 1 dvi, 1 d-sub og ca 5-10% lavere ytelse. Venter personlig på at prisene skal falle på ATI-kort. Er ventet et 20-40% prisfall snart. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 18. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2009 Det ser ut som spennende kort. Ser i en anmeldelse at Vapor-X-varianten skal være 9.5" (~24.1cm) lang, og passer antakeligvis dermed nøyaktig i kabinettet mitt. Den andre utgaven ser ut til å være cirka like stor. Skal undersøke disse nærmere, tusen takk for tipset! Omtrent når skal det prisfallet komme? Regner egentlig ikke med å vente siden jeg vil ha maskina tilbake i fungerende tilstand asap, men det ser jo ut som det kan være penger å spare der. -Koffein Lenke til kommentar
powersound Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Omtrent når skal det prisfallet komme? -Koffein Det er nå like rundt svingen. Det blei jo sagt i helgen at det skulle komme et priskutt på disse kortene på 20-40% Setter ned prisen på Radeon 4000 serien Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 19. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2009 (endret) Jeg snubla over en annen tøff sak også, en vifteløs Radeon HD4850 fra Gigabyte. Den er visst ikke å få tak i her i landet, men den kommer uansett med tre års garanti i Europa, så det går bra. Jeg liker det konseptet der veldig godt, og kortet har fått jevnt over veldig god kritikk. Testene viser at blablabla-teknologien til Gigabyte med strømsparende komponenter og sånt faktisk funker, og kortet holder lave temperaturer om det er god ventialsjon i kabinettet. Jeg bruker et Gigabyte 3D Aurora, som i tillegg til masse vifter har luftehull på siden. Jeg antar at det bør gå bra, luftflyten virker god. Har noen noen innspill? Endret 19. juni 2009 av C₈H₁₀N₄O₂ Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 (endret) HD 4850 tøff sak?? Her har du et XFX HD 4890 Black Edition. Det er en TØFF sak det. Mulig jeg kjøper 2 av dem og kjører CF. Endret 19. juni 2009 av Chavalito Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Budsjettet ditt er hvertfall rett i blinken for et Sapphire Radeon 4890 Toxic. Ligger på ca 2000. Sappire er de eneste som ikke bruker referanse-kjøler, og den selvproduserte kjøleren er visstnok meget bra. Toxic er også klokket en del over referanse-klokk. En enda stillere versjon er Vapor-X, med 2 hdmi, 1 dvi, 1 d-sub og ca 5-10% lavere ytelse. Venter personlig på at prisene skal falle på ATI-kort. Er ventet et 20-40% prisfall snart. +1. Passer veldig godt inn på budjsettet ditt. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Når kjøpte du HD2900XT kortet ditt? Vær klar over at det nok er reklamasjonsmulighet på det kortet enda. Da det ikke finnes i utvalget lenger, vil du høyst sannsynlig få et kraftigere kort i erstatning. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 23. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2009 Heya. Jeg er hjemme igjen. @ lucky: er litt over et par år. Men det er kjøpt hos PCutstyr, som er i full gang med å gå konkurs, og er umulige å få tak i. Akk o ve. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå