Gå til innhold

Gi windows 2 ip'er | Dual Internett Connection


Anbefalte innlegg

Hei... Jeg bor nå på hybel i Oslo, og jeg er så heldig og ha en 10 mbits linje... Sjekka på stedet her, og det skal være en 150 mbit backbone... Så jeg har mye og sløse med hvis jeg får kjappere speeds :)

 

Ok, la oss komme til saken...

 

Jeg trakk en TCP/IP ledning fra nabo'n sitt rom, og nå sitter jeg med 2 * 10mbits linjer...

 

1. Er det mulighet å "spleise/bridge" disse 2 linjene sammen til 20mbits?

 

2. Jeg har 1 switch, kobla de 2 linjene, + en til meg selv... Internet fungerte men ikke med 20mbit... (though alle 3 lysene blinka i någe lunde samme rytme på switchen.)

 

3. Jeg vet så mye som at man må ha 2 ip'er for at det skal kunne gå...

 

- Hvilke muligheter har jeg får å få til dette? Trenger jeg kanskje noe hardware til å få dette til å funke?

 

:)

 

Thnx

 

|Vik1ng|

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Er det mulighet å "spleise/bridge" disse 2 linjene sammen til 20mbits?

 

2. Jeg har 1 switch, kobla de 2 linjene, + en til meg selv... Internet fungerte men ikke med 20mbit... (though alle 3 lysene blinka i någe lunde samme rytme på switchen.)

 

3. Jeg vet så mye som at man må ha 2 ip'er for at det skal kunne gå...

 

- Hvilke muligheter har jeg får å få til dette? Trenger jeg kanskje noe hardware til å få dette til å funke?

 

:)

 

Thnx

 

|Vik1ng|

 

1. Nei

 

For det første: 10mbit burde da for ** være nok? :) Men det du spør om vil ikke fungere.

Lenke til kommentar

hmmm... litt morsom prblemstilling..:)

 

det finnes helt sikkert en eller annan måte å gjøre det på.... men veit ikke hvordan....

 

Du må jo bruke noe av det samme prinsippet som brukes for 128k isdn, da sitter man jo på 2 linjer. må nok antagelig ha en svitsj som du setter opp med en og samme interface på to porter.

 

jeg har jobbet litt med sisco svitsjer og er ganske sikker på at det skal være mulig å få det til, ihvertfall med svitsjer med router funksjoner fra sisco.

 

www.datametrix.no er sammarbeids partner nr. 1 med sisco, hvis du skriver en mail til de som er der og sier at du vil gjøre det billigst mulig kan de sikkert fortelle deg hva du trenger for å fikse det...

 

hvis du lurer på noe ang. oppsett av svitsjen kan du skrive en mail til meg så skal jeg se om jeg kan finne ut noe.

 

MVH

smal

Lenke til kommentar

Jeg trakk en TCP/IP ledning fra nabo'n sitt rom, og nå sitter jeg med 2 * 10mbits linjer...

 

|Vik1ng|

 

humm, hvilken type kabel var det du sa det var?

 

det er jo egentlig samme hva slags kabel det er... problemet vil jo være det samme uansett...

Lenke til kommentar

Jeg trakk en TCP/IP ledning fra nabo'n sitt rom, og nå sitter jeg med 2 * 10mbits linjer...

 

|Vik1ng|

 

humm, hvilken type kabel var det du sa det var?

 

det er jo egentlig samme hva slags kabel det er... problemet vil jo være det samme uansett...

 

En TP kabel kanskje.. TCP/IP er en protokoll det... :wink:

Lenke til kommentar

Vel dersom du bruker ett tweak program som f.eks X-tec X-setup vil du kunne tweake os til å bruke Load balancing (med to NIC kort). Da vil systemet bruke begge nettverkskortene selv ved en dårligere linje. I mitt tilfelle hjelp det mht download/upload ved DC++ slik at systemet ikke ble vesentlig tregere ved upload. Men jeg har bare 384/128 linje...

Lenke til kommentar

en tcp/ip kabel? øøøøøøøøøøøøøøøø

 

Det ikke samma F hva slags kabel det er....lampett ledninger er jo ikke så konge, telefon ledninger er fryktelige osv...

 

1.

Tror ikke det går. For da må windows simulere at han er to maskiner, når han faktisk bare er 1. Jeg tror ikke han har mulighet for å kjøre hver sin instance på hver sin ip...... kanskje linux kan dette, vet ikke, men den eneste windows versjonen som kunne potensielt gjøre slike rare ting er Windows server.... men siden du spør slike ting som du gjør så sier eg "Glem hele greia".

Lenke til kommentar

LoL, fordi jeg er stein 24/7 og skrev TCP/IP kabel istedetfor TP-ledning... Sorry makk... lol... Prøve å hjelpe istedet for at alle skal kommentere at jeg skrev 6 bokstaver feil av 300 bokstaver?

 

I linux tror jeg det går ann, nettopp installert en box med slack nå, se om d funker...

Lenke til kommentar

hehe feilen hadde vel med at hørtes sinnsyk noooooooob ut. Var lissom like før eg forventa at noen skulle foreslå lampettledninger til nettverk...hehe

 

Eg hadde ikke giddet å bry meg med problemet, men heller skaffet en pc til, slik at den kunne stå å laste ned eller opp alt ettersom slik at din "arbeidsmaskin" er fri fra den oppgaven....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...