Starcraft_RULES Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 (endret) Hei kjøpte meg nettopp en ny samsung 1 TB, men får kun opp at den er 7,87 GB. Har 2x 500 GB, en 150 raptor og en cd rom. Windows xp 64. Noen ide om hva problemet er? Endret 18. juni 2009 av Starcraft_RULES Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Hei kjøpte meg nettopp en ny samsung 1 TB, men får kun opp at den er 7,87 GB. Har 2x 500 GB, en 150 raptor og en cd rom. Windows xp 64. Noen ide om hva problemet er? har du selv partisjonert den slik? Lenke til kommentar
Starcraft_RULES Skrevet 17. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2009 Nei.. altså. Jeg har 2 stykker hardisker med 500 GB Hver i PCen, i tillegg 1 150MB raptor og en cdrom. Hvorfor den nye 1TB harddisken kun viser 8 GB vet jeg ikke.. Prøvde å formatere de 8GB. Men kom ikke noe mere av den grunn. Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Nei.. altså.Jeg har 2 stykker hardisker med 500 GB Hver i PCen, i tillegg 1 150MB raptor og en cdrom. Hvorfor den nye 1TB harddisken kun viser 8 GB vet jeg ikke.. Prøvde å formatere de 8GB. Men kom ikke noe mere av den grunn. Høyreklikk på "min datasmaskin", velg "behandle". så går du på disk management og oppretter en partisjon på den harddisken. Lenke til kommentar
Starcraft_RULES Skrevet 17. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2009 Er ikke super nerd, men dette vet jeg om Den vil ikke la meg lage partisjon på mere enn 8062MB.. og jeg vil jo ha min fulle TB Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 herrefred. aldri hørt om. Du kjører ikke Windows 3.11? Da vet jeg sannelig ikke. Prøv å laste ned driverene til den fra produsentens hjemmeside. Reboot. Prøv igjen. Lenke til kommentar
Starcraft_RULES Skrevet 17. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2009 Hehe, nei er nok xp Har nettopp formatert hele driten pga dette. Så har nye HK drivere.. Men kan jo se om samsung har noe på sine sider, eller Gigabyte (HK) har noe annet. Lenke til kommentar
Starcraft_RULES Skrevet 17. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2009 Lastet ned samsung sitt feilsjekk program. Og fikk error detected. Så får ringe Nettbutikken i morgen og høre. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Ikke nødvendig å høre med dem. Du har lastet ned ES Tools, ikke sant? Kan du da kontrollere hva det vises i informasjon om disken? Dvs i MB oh ellers i LBA. Har du feil verdier der, noe du sikkert har, så kan du bruke noen valg som handler om Max adressering. Hvis ikke det bringer disken til native størrelse er bare å sende tilbake. Lenke til kommentar
Starcraft_RULES Skrevet 18. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2009 Det stemmer, ES Tools. Fant ikke en MB funksjon, men LBA var der og meldingen jeg fikk var: Error: abort command Så tok jeg Max adressering: Error: To set up again, repower the drive. Flere ideer? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 (endret) Har du mulighet å kople fra stømmen fra de andre disken, kople data kabel fra disken du bruker til OS (slik at den er koplet til kontoller som garantert fungerer) og kople på den 1 TB disken. Dvs ikke annet tilkoplet enn 1 disk og cdrom, og prøve igjen. verdien I MB er relatert til LBA, LBA skal være et dtor antall sectorer. Se der du kan lese (det skal egentlig vises i samme bilde) og si i fra, slik at vi ser hva den sier før du forandrer. Endret 18. juni 2009 av wiberos Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Sannsynligvis et BIOS problem med hovedkortet ditt. Hvis disken ikke settes i LBA men defaulter til ECHS blir limiten rundt 8GB. Lenke til kommentar
Starcraft_RULES Skrevet 18. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2009 Takk for svar, var inne etter en ny restart og nå er det plutselig 931,51 GB. Så det var kanskje ES Tools som virket.. Regner med de resterende 70 GB er sånn tap mann regner med. (eller at Harddiskene rett og slett ikke er fulle 1 TB) Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Det er ikke noe tap. Les mer om det her Lenke til kommentar
Starcraft_RULES Skrevet 18. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2009 aahh.. Ok, takk takk Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Da var det bare "reboot som var nødvendig". Du hadde forandret på max address allerede. Men for å snu opp ned alt det du opplever med den: -Hvis du hadde en veldig gammel maskin, (her kommer Bios i tillegg med sine begrensninger) og ønsket å installere windows 98 feks., på den, ville du få diverse problemer. Men med å bruke ES Tools, du kunne justere disken via LBA justering, slik at den ville ikke detekteres som mer enn 2GB, og ellers udma mode ned til 150. (tenker da at man hadde brukt overgang fra ide til sata sata koplingen.) Veldig grovt forklart, men du forstår kanskje at hindringer kan og være fordeler i diverse sammenheng. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå