wistaboii Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Hei! Kjøpte meg ny pc i dag, Hp Pavilion dv5-1095, når jeg starter den er prosessorbruken fra 60 - 100 %, da er det ingen tunge programmer som går (norton er ikke installert). Den fryser så og si med en gang, da går det ikke ann å gjøre noe. Noen som vet hvorfor å hva jeg kan gjøre? Takker for svar! link: http://www.mpx.no/aspx/loginVnet.aspx?Retu...&plid=95945 Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Last ned Process Monitor fra Windows Sysinternals og deretter se hvilke prosesser som bruker prosessorkraften. Lenke til kommentar
maedox Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Det er gjerne litt enklere med Process Explorer, men Task Manager fungerer fint den også hvis du bare vil se hvilken prosess som synder. Trykk Ctrl+Shift+Escape samtidig så startes den. Sortér etter CPU og du vil se hvilken prosess som brukes all CPU-tiden. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Svakheten med task manager er at om det er en driver som bruker prosessorkapasiteten så vil det ikke vises. Og hvis feks task manageren sier feks svchost.exe så er ikke dette mye hjelp det heller. Synes det er greit å bare bruke Process Explorer med en gang istedet for å fikle med den elendige task manageren. Lenke til kommentar
maedox Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Godt poeng. Jeg erstatter alltid Task Manager med Process Explorer så jeg hadde glemt hvor sløv den er. Lenke til kommentar
wistaboii Skrevet 18. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2009 Klarte å laste det ned, men kom ikke lenger før alt fryser. Kommer heller ikke inn på prog etter at jeg RS pcn heller. Så, er det bare å levere den inn til service da eller? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Når pc'en fryser kan du slå av og på indikatorlyset for caps lock på tastaturet feks? Lenke til kommentar
aleh Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 (endret) Prøv safe mode. Hvis alt funker i safe mode, kan du tenke på hva du gjorde før problemet oppstå. Av-installer eventuelle programmer som du installerte siden sist. Eventuelt last ned CCCleaner, Under tools kan du velge hvilke programmer skal starte når Windows starter. Kan hende det er en av dem som bruker 100% CPU. Skal forhåpentligvis ikke være nødvendig å sende pcen til reparasjon. Tar vel flere uker før de er ferdig med den. EDIT: Små fiks, nothing to worry about. Endret 18. juni 2009 av aleh Lenke til kommentar
bizarro_per Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Ny pc? Den driver ikke å installerer alle oppdateringer enda? Tar litt tid de første gangene til den er ferdig å installere, oppdatere, indeksere osv osv. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Husk at emnetittelen skal beskrive trådens innhold og det skal komme klart frem av førsteinnlegget hva temaet for tråden er. Unngå overdreven bruk av store bokstaver og tegn. Emnetittel skal være på minimum tre ord. I henhold til retningslinjene er emnetittel endret til noe som lettere kan gi bedre tilbakemeldinger og/eller assistanse. Eventuelle reaksjoner på moderering skal ikke gjøres via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå