Gå til innhold

Skal ha ny telefon, god lyd og touch screen er viktig.

Anbefalte innlegg

Hei

Skal ha meg ny telefon siden min nåværende (Nokia N93) har en elendig MP3-spiller.

Pris er ikke så viktig da jeg kommer til å tjene en del i sommer, men helst ikke mye mer enn 4500 med abonnement.

Jeg har i en stund nå vært fast bestemt på at jeg skulle gå for Iphone 3Gs, men har i de siste dagene begynt å se på andre telefoner også.

Telefonene jeg har sett på:

- Apple Iphone 3Gs

- Samsung Omnia HD

- HTC touch HD

Krav jeg har til telefonen:

- Må ha god lyd i MP3-spilleren og må ha 3.5 mm minijack, har omnia HD dette?

- Må ha god og stor skjerm for avspilling av video, blir å bruke telefonen som underholdningsmaskin på turer.

- Wifi.

- Bra batteritid, men skjønner jeg at jeg ikke kan få i pose og sekk.

- Pent designe, helst ikke alt for mange fysiske knapper.

- Touch skjerm.

- Helst innebygd minne på noen gb.

Håper noen kan komme med gode forslag, som dere kanskje har forstått så er jeg ganske kravstor :p

Skal se nærmere på andre Samsung og HTC modeller.

Takker for hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har akuratt kjøpt HTC Touch HD og må si meg veldig fornøyd med den hevrtfall. Er vell som det du søker etter :p

Når jeg startet og se etter touch telefon så var det eneste som sto i hodet mit iPhone 3G, men etterhvert som jeg ble lurt til og se litt på HTC så må jeg si jeg ble så godt som trollbundet <3, er så mye deiligere med Windows mobile en det billige og enkle apple designet på os'et sitt at fysj. Samt at du på HTC'en har minnkort som gjør at du kan utvide minnet, eller ha flere minnekort etter som hva du bruker telefonen til? Har ikke direkte sett så mye på film enda, men jeg har prøvd og se filmer via youtube på den og det er fint og klart bilde i den nesten for perfekte HD skjermen :)

Uansett hav du måtte falle mot så har du min anbefalning til touchoui ejjh di. :)

Lenke til kommentar
Har akuratt kjøpt HTC Touch HD og må si meg veldig fornøyd med den hevrtfall. Er vell som det du søker etter :p

Når jeg startet og se etter touch telefon så var det eneste som sto i hodet mit iPhone 3G, men etterhvert som jeg ble lurt til og se litt på HTC så må jeg si jeg ble så godt som trollbundet <3, er så mye deiligere med Windows mobile en det billige og enkle apple designet på os'et sitt at fysj. Samt at du på HTC'en har minnkort som gjør at du kan utvide minnet, eller ha flere minnekort etter som hva du bruker telefonen til? Har ikke direkte sett så mye på film enda, men jeg har prøvd og se filmer via youtube på den og det er fint og klart bilde i den nesten for perfekte HD skjermen :)

Uansett hav du måtte falle mot så har du min anbefalning til touchoui ejjh di. :)

Som sagt vurderer jeg telefonen, men har hørt at lyden skal være dårligere i denne enn andre i samme pris klasse.

Og det er jo ganske negativt siden jeg skal bruke den som MP3-spiller.

Lenke til kommentar

Har sett litt på HTC magic nå, virker som en veldig bra telefon.

Men noen minuser har den:

- ikke 3.5 mm mini jack

- i følge amobil dårlig lyd

- lite minne, men heldigvis koster ikke minnekort så mye for tiden.

Skal lese testen av diamond 2 også.

Blir et vanskelig valg dette :p

Lenke til kommentar

Bare glem HTC Magic! Du er opptatt av å ha en god musikkspiller i telefonen og her faller HTC Magic tvers gjennom. Mangelen på 3,5 jack er helt latterlig og gjør deg nesten bundet til de elendige medfølgende hodetelefonen. Den har ikke radio og lyden er vistnok av det dårlige slaget.

Lenke til kommentar

Forstår virkelig ikke hvorfor folk henger seg opp i at en mobil ikke har 3.5mm inngang?? Den overgangen som trengs til HTC, er en 3cm lang ledning med usb i den ene enden og inngang for 3.5mm i den andre. Bruker du kun ett headset, er det bare å ha denne på hele tiden. Er det en telefon du digger bortsett fra at den ikke har 3.5mm, er ikke akkurat det noe problem å ha festa på headsettet sitt..

Jo Are: Forsto det slik på testen at det var dårlig lyd i høytalerne ved musikkspilling? Tror ikke det er særlig dårlig lyd hvis du bruker ditt eget headset..

Lenke til kommentar
Som sagt vurderer jeg telefonen, men har hørt at lyden skal være dårligere i denne enn andre i samme pris klasse.

Og det er jo ganske negativt siden jeg skal bruke den som MP3-spiller.

Lyden i Touch HD er ikke noe dårligere enn liknende telefoner. Jeg har selv HD, sammen med en Sandisk Sansa og en Cowon D2 her (altså, to spillere som har fått god kritikk for lydkvaliteten), og HD'en skiller seg ikke noe negativt ut. Det er vel den som kanskje har kraftigst forsterker også, og lyden er veldig bra.

Lenke til kommentar

Kjøper du deg en iPhone vil du ALDRI angre. Jeg har hatt både iPhone 1.gen og 3G og jeg mener iPhone er den beste telefonen på markedet i dag og vil være det lenge fremover. INGEN slår følsomheten til iPhone skjermen grunnet at den reagerer på varme og ikke touch som alle HTC telefoner.

HTC magic er den eneste som kanskje nærmer seg litt med det er fortsatt en touch skjerm og ikke varme.

Kjøp iPhone og du blir ikke skuffet! Den har mulighet til å installere absolutt alt du måtte ønske!

Lenke til kommentar
INGEN slår følsomheten til iPhone skjermen grunnet at den reagerer på varme og ikke touch som alle HTC telefoner.

HTC magic er den eneste som kanskje nærmer seg litt med det er fortsatt en touch skjerm og ikke varme.

Nå bruker tross alt HTC Magic samme berøringsteknologi (kapasitiv) som Iphone, så de der utsagnene dine stemmer ikke helt.

Lenke til kommentar
Hva med Sony Ericsson W960i.

Skal ikke ha Sony Ericsson eller Nokia. Gørre lei de.

Edit:

Vet at skjermen til Iphone er veldig responsiv, er skjermen til htc magic og omnia hd det?

Lurer også på om omnia hd og magic har trykkfølsom skjerm eller varmefølsom skjerm? Har de multitouch?

Endret av Jo Are
Lenke til kommentar

Etter mye tenking heller jeg akkurat nå mest mot iPhone 3Gs.

Tror den passer best til mine behov siden den vistnok skal være bra på musikk og film.

En annen positiv ting med den er at man kan instalere programmer på en veldig enkel måte på den, ikke som på Nokia N93 (som jeg har nå) hvor man må tilbakestille datoen osv.

Men samtidig så har jeg veldig lyst på omnia hd, den har jo tross alt en sylskarp AMOLED skjerm, men vet ikke helt om det er telefonen for meg. Da den kjører samme OS som jeg har nå, Symbian.

Vanskelig valg dette.

Lenke til kommentar
Hvis du klarer å vente litt så har jo HTC Hero akkurat blitt lansert. Den ser ut til å bli ganske lik Magic bare at den faktisk får 3,5mm jack.

Har ikke hastverk, men tror jeg går for iphone. Har sett filmer på youtube om hva man kan gjøre når man jailbreaker den, jeg falt helt for dette :p

Lenke til kommentar

iPhone er en kjempe telefon det, hadde selv en 1.gen. Men det var et par ting som gjorde at den ble solgt, største problemet mitt var at man må bruke iTunes, det andre er Apple sine reperasjons rutiner. Hvis du klarer å ødelegge noe så har de noen vanvittige priser...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...