Berniy Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Hei. etter av å ha gått lei av mitt gtx 260 kort, har jeg lyst til å prøve et ATi kort, og fant ut at et 4890 kort ville passe meg best (spiller på 2560xhusker ikke). Har også lyst til å prøve meg på 1Ghz core, noe som tester på disse kortene sier at de kan, men hvilket av de er best??? Sapphire Radeon HD 4890 Toxic https://prisguiden.no/product.php?p...4&cat_id=30 HIS Radeon HD 4890 Turbo 1 GB https://prisguiden.no/product.php?p...1&cat_id=30 takker for svar Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Forskjellen er vel i hovedsak kjøleløsningen, der HIS bruker referansedesign. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Sapphire sitt er jo litt raskere klokket også, så jeg ville valgt det. Både fordi det har en annen kjøler + overklokket + at det faktisk er både billigere og på lager. Lenke til kommentar
Berniy Skrevet 17. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2009 Sapphire sitt er jo litt raskere klokket også, så jeg ville valgt det. Både fordi det har en annen kjøler + overklokket + at det faktisk er både billigere og på lager. kjølern bryr jeg meg ikke så mye om, bruker vannkjøling, men er litt usikker på saphire siden alle ati kortene jeg har hatt er fra HIS Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Da er det jo greit, velg det billigste. Kortene er identiske, bortsett fra kjøleløsningen. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 (endret) Nå skal det sies at noen 4890 kort har oppgradert strømforsyning og litt andre småting. F.eks Powercolor pcs++ og muligens xfx 4890 black. pcs++ har faktisk stock 1010mhz på core og 1010 på minnet om jeg husker riktig. Denne har litt oc potensiale over 1010 mhz core også. Så litt forskjell er det på 4890 korta. Ellers så ville jeg kjøpt det billigste og klokka så langt det lot seg gjøre ved å sette opp volten litt i rivatuner f.eks Endret 17. juni 2009 av Nizzen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå