Gå til innhold

Hvilken mediaplayer liker du best?


Anbefalte innlegg

Har liksom litt problemer med og bestemme meg for hvilken mediaplayer jeg liker best

Windows Media Player 9 - har en lei tendes til og miste sync mellom lyd og bilde på enkelte divX filmer

Bsplayer - krasjer PCn min ca en av tjue ganger jeg bruker den (?!)

MicroDVD - Kutter 2.35:1 filmer slik at de blir 16:9

PowerDVD - Strekker DivX filmer som er 2.35:1 og 16:9 til 4:3

 

Noen andre erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Seriously? WMP9?

Den eneste w32-based media-playeren som duger er da WMP6.x

(den som følger med blant annet Win2k)

Selv med nyere WMP installert kan man starte den gamle ved å kjøre mplayer2.exe

Pure speed and efficiency.

 

Yes.

Jeg synes at 9'eren har et ganske oversiktlig mediebibliotek, og rask søke funksjon.

Lenke til kommentar

Selv med nyere WMP installert kan man starte den gamle ved å kjøre mplayer2.exe

 

ahah, det var nice. Takk skal du ha =) Da lærte vi noe nytt i dag og..

 

Til divx bruker jeg DivX Player 2.1/Wmp9, til musikk er det winamp så klart. :) Til dvd er det powerDVD.

Lenke til kommentar

WMP 6.4 uten tvil. spiller alt av det jeg har av video filer.

syns dens integrering med 2K er genial, velg filen så starter en minivisning av filmen i explorer vinduet, da er det bare for meg å trykke på play og grafikk kortet tar seg av resten og viser filmen på TV'n :)

 

video kloning funksjonen til ATI er genial :D

 

ellers så liker jeg og zoom player, spesielt dens funksjonalitet med zoom og slow motion samt dens evne til å vise bilde for bilde uansett hvilket medieformat det er (nå har jeg ikke prøvt QT eller Real). bare så synd akkurat dens slowmotion funksjon ikke funker på xvid filmer, resulterer i instant reboot viss jeg prøver slow motion

Lenke til kommentar

etter at jeg innstallert den nye Winamp 2 har den tatt over video filene mine. (automatisk).

 

Og siden den fortsatt duger har jeg ikke forandret det til noe annet.

 

Det meste fungerer der, hvis ikke så har jeg PowerDVD, MicroDVD, The Playa osv som backup.

Lenke til kommentar
Zoomplayer: har man full kontroll over size, d.v.s strekke en 16:9 slik at den fyller hele skjermen?

 

Jepp. etter det jeg har lekt meg med så kan du få den smaleste anamorphic video'n du har til å fylle hele skjermen din (zoome inn og la kanetene gå utenfor skjermen) eller om du bare vil justere høyden så filmen strekkes til å fylle hele skjermen, eller bredden for den saks skyld, om det er nødvendig for å strekke en 4:3 til 16:9..

meget fin til å spille av feil encodede filmer som f.eks er 16:9 men encoded som 4:3 og få bildet til å bli 'rett' igjen.

Lenke til kommentar

bruker bsplayer, men vil gjerne bruke wmp9 fordi den er så bra.. problemet er at jeg ikke har funnet noen måte å få wmp9 til å vise subtitles. noen tips?

 

ellers er det genialt hvordan wmp9 driver og laster ned platecover og fyller tomme tagger på mp3 filene mine uten at jeg trenger å gjøre noe.. noen som vet forresten om det er mulig å få den til å gjøre det på Ogg også?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...