Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tannlegereise til Alanya - Tyrkia?

AudiA3

Anbefalte innlegg

Fikk et prisoverslag på 2xrotfyllinger og en krone. SVINDELDYRT her i Norge. Hørt endel om tannleger i utlandet kombinert med ferie, lurer da på om noen har brukt eller vet om en bra tannlege i Alanya?? Fant en side på nettet www.dentalanya.com , erfaringer?

Noen som vet om det finnes "tannreise-pakketur" hit?

Takker for alle svar og tips..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gå til NAV, ta med deg masse ubetalte regninger, og så sier du at du dør av tannpine men at du ikke har råd til å gå til tannlegen. Da ordner det seg nok (:

(Hvis du tjener 2 mill i året, se bort fra denne "løsningen";)

What? Du mener vel ikke dette seriøst? NAV sier vel sikkert bare at du bør gå på sosialen for å få dekket dette tenker jeg..?!

Lenke til kommentar
Gjest alanya

Vi har leilighet i alanya og benytter Tannlege der når det trengs. Veldig dyktige den klinikken vi benytter. Gode i engelsk og rimelige priser :)

Lenke til kommentar
Gå til NAV, ta med deg masse ubetalte regninger, og så sier du at du dør av tannpine men at du ikke har råd til å gå til tannlegen. Da ordner det seg nok (:

(Hvis du tjener 2 mill i året, se bort fra denne "løsningen";)

What? Du mener vel ikke dette seriøst? NAV sier vel sikkert bare at du bør gå på sosialen for å få dekket dette tenker jeg..?!

Selvpåførte skader dekkes ikke av NAV/det offentlige.

(Tannhelseskader (forruten lidelser) karakteriseres som selvpåførte.)

Lenke til kommentar
Vi har leilighet i alanya og benytter Tannlege der når det trengs. Veldig dyktige den klinikken vi benytter. Gode i engelsk og rimelige priser :)

Ok.. Fortell mer.. Hvilken tannlege er dette? hjemmeside? E-post? Rimelig bosted å anbefale i Alanya? Så Norwegian hadde billige billetter til Alanya..

A3

Lenke til kommentar
Gjest alanya

Ok.. Fortell mer.. Hvilken tannlege er dette? hjemmeside? E-post? Rimelig bosted å anbefale i Alanya? Så Norwegian hadde billige billetter til Alanya..

A3

Skal få tak i info i mårra.

Lenke til kommentar

A3

Skal få tak i info i mårra.

Ok, hadde vært supert :)

Lenke til kommentar

Hva er egentlig prisoverslaget du har fått og hvor mye forventer du å spare på å gjøre det utenlands? Jeg tipper på ca 15 000 for det du må få gjort her i Norge.

Rotfylling er opptil 5 lapper per tann, og en krone er vel rundt det samme?

Lenke til kommentar
Hva er egentlig prisoverslaget du har fått og hvor mye forventer du å spare på å gjøre det utenlands? Jeg tipper på ca 15 000 for det du må få gjort her i Norge.

Rotfylling er opptil 5 lapper per tann, og en krone er vel rundt det samme?

Nesten riktig, prisoverslaget (Fra 2 ulike tannleger) er på kr: 16890 og 17500.

Så regner med at det er noe å spare + at vi får oss en ferie (forhåpentligvis, hvis jeg ikke ligger med smerter hele ferien) :)

Lenke til kommentar
Fikk et prisoverslag på 2xrotfyllinger og en krone. SVINDELDYRT her i Norge. Hørt endel om tannleger i utlandet kombinert med ferie, lurer da på om noen har brukt eller vet om en bra tannlege i Alanya?? Fant en side på nettet www.dentalanya.com , erfaringer?

trenger litt tips her jeg, noen?

Lenke til kommentar

Det finnes flere steder i utlandet der man kan spare penger på tannlegeregninger, men i Tyrkia?? Da spiller du russisk rullett med livet som innsats. Husk at kravene til utdanning i helsevesenet i Tyrkia er svært lave sammenlignet med europeiske land. Dette kan man også se av det høye antallet mislykkede operasjoner de har.

Hva med å prøve et med et land som har en grei standard på utdanning og regulering av helsevesenet?

Et eksempel er http://www.tannreiser.no/

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
Gjest prøvekaninen

Thailand skal også være et fint sted å få tennene sine fikset, såfremt man finner riktig klinikk. Det er viktig uansett.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Dentalanya har jeg brukt i mange år og har bare posetive erfaringer. Jeg har også hatt med et 20 tals venner og alle er like fornøyde. Prisene er CA 1/4 av det vi betaler i Norge.Klinikken ligger sentralt i Alanya rett overfor badeland. Her er link til hjemmesiden deres som nå er på norsk:

http://www.dentalanya.info/norsk/

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Sjekk ut tyrkiatannlege.com, de har tannleger over hele Tyrkia, også i Alanya. Spar opptil 70% av norske priser.

http://www.tyrkiatannlege.com

Endret av tippa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...