Gå til innhold

mulig å få 360 kontroll på ps3?


Gjest Slettet+130498

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+130498

hei, kunne tenkt meg en ps3, men hater dual shock kontrollen. fant en adapter som gjorde det mulig å bruke 360 kontrollen men den selges ikke norge så vidt jeg vet. finnes det 360 på ps3 eller må jeg til og importere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ER det virkelig vits å gjøre såpass innsats med å modde en hel konsoll, eller kjøpe et eget adapter, bare for å bruke en annen kontroll? Klarer ikke helt å skjønne at det går an å hate en kontroll såpass mye. Unødvendig bruk av penger og tid spør du meg.

 

Jeg liker Dual Shock best, men har ikke noe problemer med å bruke hverken Wiimote eller 360-kontrollen på deres maskiner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
ER det virkelig vits å gjøre såpass innsats med å modde en hel konsoll, eller kjøpe et eget adapter, bare for å bruke en annen kontroll? Klarer ikke helt å skjønne at det går an å hate en kontroll såpass mye. Unødvendig bruk av penger og tid spør du meg.

 

Jeg liker Dual Shock best, men har ikke noe problemer med å bruke hverken Wiimote eller 360-kontrollen på deres maskiner.

Det er faktsik svært irriterende å måtte ta pause grunnet verk i hendene. Er bare playstation-kontrolleren som gir meg dette problemet, så for meg er det helt naturlig å bruke penger på en bedre kontroll. Hadde jeg hatt peiling, hadde jeg helt klart gått for den modden, X360-kontrolleren er en beste kontrolleren jeg har hatt mellom hendene (bortsett fra d-paden). Trist at DS3/sixaxis passer meg så dårlig, men slik er det nå bare.

Lenke til kommentar
ER det virkelig vits å gjøre såpass innsats med å modde en hel konsoll, eller kjøpe et eget adapter, bare for å bruke en annen kontroll? Klarer ikke helt å skjønne at det går an å hate en kontroll såpass mye. Unødvendig bruk av penger og tid spør du meg.

 

Jeg liker Dual Shock best, men har ikke noe problemer med å bruke hverken Wiimote eller 360-kontrollen på deres maskiner.

Det er faktsik svært irriterende å måtte ta pause grunnet verk i hendene. Er bare playstation-kontrolleren som gir meg dette problemet, så for meg er det helt naturlig å bruke penger på en bedre kontroll. Hadde jeg hatt peiling, hadde jeg helt klart gått for den modden, X360-kontrolleren er en beste kontrolleren jeg har hatt mellom hendene (bortsett fra d-paden). Trist at DS3/sixaxis passer meg så dårlig, men slik er det nå bare.

 

Enten så trykker du altfor hardt, eller så har du pinglete hender.

Hadde dette vært et vanlig problem så hadde Sony for lengst gjort noe med kontrollen tror jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Hendene mine er helt normale, og etter mer enn 20 år med spilling på både konsoller og PC vet jeg hvordan man holder i en kontroll. Tror du jeg synes det er gøy med verk i hendene? Det er rett og slett en dårlig kontroll fra mitt ståsted, og slik har det vært helt siden jeg brukte den første gangen.

Lenke til kommentar
Tror du jeg synes det er gøy med verk i hendene?

LOOL

Pinglehender!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Seriøst, så skal jeg si en ting. Jeg er en stor person, nesten to meter høy, og jeg har svære hender i forhold til japanere (som har designet PS3). Og jeg synes at Dual Shock alltid har vært litt for liten. Jeg ønsker meg at de lagde en som var større.

Lenke til kommentar

jeg har brukt en del kontrollere selv,har enkli bare brukt ps1 kontrollere,men har aldri fått vondt i henda for det..jeg bruker nå sixaxis og bare det, pga jeg liker ikke dualshock..jeg spiller en del og har ikke fått vondt i henda,har også spilt en del spill på pcen og har ikke merka no verking....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

folk er ulike, og det har veldig mye med vaner å gjøre også. selv synes jeg 360 kontrollen er det beste som har kommet på markedet, ligger perfekt i hånden, gode knapper (spesielt trigger knappene bak) og har en veldig god vekt. jeg synes ds/sixaxis er for lette, ikke noe gode å holde i og at trigger knappene suger. desutten liker jeg heller ikke de 2 stikkene er på midten. synes dette føles unaturlig og jeg får senebetenelse av det!

Lenke til kommentar

Jeg valgte konsoll på grunnlag av håndkontrollerne :)

Jeg får utrolig vondt i håndledda av PS3- kontrollerne, etter veldig kort tid (10 minutters testing av KZ 2 hos en kompis var nok).

I tillegg syntes jeg Dualshock/Sixaxis er alt for lett (Brooklyn lager en som er litt bedre, dog).

Så det var ganske lett å velge XB360.

 

Det skal nevnes at jeg hadde PS2 for 8 år siden. Den gang foretrakk jeg Dualshock fremfor XB1- kontrollerne. Har jeg blit gammel og skrøpelig?? :p

 

 

Når kunder kommer i min butikk og er usikre på om de skal kjøpe PS3 eller XB360 pleier jeg å be de teste kontrollerne som står på demomaskinene jeg har i butikken.

Lenke til kommentar
Det skal nevnes at jeg hadde PS2 for 8 år siden. Den gang foretrakk jeg Dualshock fremfor XB1- kontrollerne. Har jeg blit gammel og skrøpelig?? :p

Nå er jo 360-kontrolleren en kraftig oppgradering fra Xbox1-kontrolleren. Men selv syns jeg spakene og knappene er litt malplasserte, i tillegg til at bumperne er tvilsomme. Dessuten er det vanskelig(eller umulig?) å bruke både bumperne og triggerne samtidig.

Lenke til kommentar
Når kunder kommer i min butikk og er usikre på om de skal kjøpe PS3 eller XB360 pleier jeg å be de teste kontrollerne som står på demomaskinene jeg har i butikken.

 

Det er mulig å kjøpe 3.parts-kontrollere, så du bør ikke anbefale dem den konsollen med best kontroll. Spillene er det viktigste, det bør du fortelle dem. At de må velge konsoll etter hvilke spill de har lyst på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...