Patience Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Her er løsningen: Avinnstaller alle codekene dere har installert på måfå. Også Nimo. Få bort alt rasket. Spill så litt musikk. Sjekk at kortet spiller rent nå. Så ta kodekene litt mere kritisk neste gang du installerer - og sjekk lyden etter hver installasjon. Jeg har nettopp gjort det selv. Funker som bare pokker Dessuten oppdaget jeg en liten ting til. På nvidia-kontrollpanelet går peakene langt over skalaen. Det er IKKE bra. Er grenser for hvor mye det stakkars lydkortet kan levere. "Waven" skal senkes til rett i overkant av 2. Altså skal den nesten helt i bunn. Følg med på peakene (lydskalaen) at den ligger godt innenfor toppen. Det skal knapt lyse rødt når du har stilt det riktig inn Det kan også være at du har installert en Avi-player med dårlige kodeker. Gjelder ikke alle problemer - men det tar mpegene og avi'ene. Husk at spillene kan ha andre "codeker" Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Greit med litt tips men jeg er alltid nøye/forsiktig før jeg legger inn codecer. Velger alltid custom. Uansett takk for tipsene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå