Gå til innhold

Noen som har satt opp FTP-server bak ruter/firewall?

Anbefalte innlegg

Takk for raskt svar!!

Dette er jo vanvittig komplisert, men la meg få det helt klart:

Den IPen som står i client list: 192.168.123.142, skal stå under: Serve-u -> Local Server -> Domains ->(Mitt domene). Når jeg trykker på navnet på mitt domene, kommer det et felt der jeg kan skrive inn IP, eller leave blank. I det feltet skriver jeg inn: 192.168.123.142.

Så, WAN Status IPen, 146.xxx.xx.xxx skal stå under Mitt domene -> Settings -> Advanced, og så i feltet "Allow Passive mode data trasnfers, use IP 146.xxxx." som selvfølgelig er haket av.

PÅ Barricadens konfigureringsside har jeg åpnet port 21 på 192.168.123.142.

Var det alt?

Takk igjen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

IP adressen under serv-u local servers, domains skal det ikke stå noe. Da ser den etter hvilkensom helst ip adresse (som da går inn til din maskin).

wan statusen er riktig, vil også at du åpner port 20 på barricaden, inn til den maskinen som står som server. Og så fikk iallefall jeg beskjed om å skrive inn 10 porter eller mer under special ip. jeg åpnet da portene 2000-2010, og trigger port er 21.

for at serv-u skal vite dette må du inn på local server, settings, advanced, og taste inn 2000 (eller hvilken du velger) i passive port rane, og da 2010 eller til adressen du velger i den andre boksen.

Lenke til kommentar

Det fungerer glimrende her. Jeg vil tro at problemet er at du ikke har satt opp under special ap på routeren, altså da en port range på mellom 10 og 20. Og med trigger port på 21. Det er også en fordel å åpne port 20 på virtual server.

Og når du har satt det opp i routeren i special ap må du også huske på å ha den samme port rangen i serv-u programmet.

Jeg vet ikke hva som kan være galt. Har desverre ikke muligheten til å lage screenshot siden jeg ikke er hjemme for øyeblikket.

Lenke til kommentar

Du kan jo prøve om du kommer inn på ip adressen din da. Da får du iallefall sett om det er dns2go delen som ikke fungerer. Jeg regner også med at du har trykket på aktiver knappen på smc routeren ved siden av alle portene du åpnet. og at du har reboota routeren. hvis alt ser riktig ut der tror jeg det er serv-u som surrer.

Lenke til kommentar

Jeg vil tro at det er serv-u programmet som ikke er riktig konfigurert!

Under serv-u, local server, settings, advanced. Der skriver du inn pasv port range som jeg har mellom 2000 og 2010

så går du inn på domains. domain ip adress skal der være Use any available IP address, ftp port number skal være 21. så går du under settings og advanced, huk av for allow passive mode data transfers og skriv inn den eksterne ip adressen.

Hvis du har skrevet inn alt som jeg har skrevet i barricade som jeg har sagt kan jeg ikke skjønne at du ikke får det til! men du kan jo skjekke under misc items og se om dmz host står på, og på en annen intern ip adresse, isåfall skal denne skrus av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...