CrackaBoi Skrevet 10. oktober 2001 Del Skrevet 10. oktober 2001 Jeg har en SMC Barricade bredbånds-ruter og prøver å sette op en FTP-server, men man kommer ikke inn utenifra. Jeg har skrudd på FTP porten i innstillingene for ruteren, men det ser ikke ut til å fungere. Noen som har tips? Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 10. oktober 2001 Del Skrevet 10. oktober 2001 Hei jeg har også en SMC barricade router. Gå til tabben som heter virtual server. Aktiver ftp porten som serveren din bruker og og sett inn ipen for servermaskina. Enable også non standard ftp port under misc items. enne funksjonen går av når du reebooter routeren. Prøv dette det skal funke. Bruk også built inn hjelp funksjonen denne kan være nyttig hvis det er nioe du lurer på. BobboZ Athlon RuleZ Lenke til kommentar
NoNamed Skrevet 10. oktober 2001 Del Skrevet 10. oktober 2001 jeg har også den :smile: Det er på virtual server ja...bare trykk på well know services velg ftp og skriv Ipen til maskinen som er kobla til routeren (de 3 siste talla som du må fylle ut)(det velger du på DHCP server) i værste fall hvis du ikke får det til kan du aktivere DMZ host (misc items) men da er firewall og beskyttelse HELT av.... men av og til så må jeg bare bruke den :smile: Lenke til kommentar
CrackaBoi Skrevet 11. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2001 Takk for svaret gutta, men det funker fortsatt ikke. Jeg enablet følgende for å være på den sikre siden: Port 21 på alle sammen, med disse tallene som siste ip-nr: 254, ikkeno, 1, 199 (det som stod på DHCP) Jeg prøvde også å enable DMZ men det fungerte fortsatt ikke. Det fungerer når jeg ikke bruker ruteren. Please hjelp Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 11. oktober 2001 Del Skrevet 11. oktober 2001 Du må bruke ipen på din egen maskin. For og finne denne søk etter winip.cfg. Da skal det funke. Bruk DMZ med din egen ip for og tillate all kommunikasjon. BobboZ Athlon RuleZ Lenke til kommentar
CrackaBoi Skrevet 11. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2001 Det funker ikke selv om jeg bruker IP-adressa. Kan noen please maile meg et bilde av hvordan det skal se ut? Eller jeg kan maile hvordan mitt ser ut Takk.... Lenke til kommentar
knut Skrevet 11. oktober 2001 Del Skrevet 11. oktober 2001 Jeg har også en smc barricade router. Jeg har for øyeblikket en ftp server oppe og det fungerer ypperlig. Det du først må gjøre er å aktivere port 21 på routeren, og den må da vise til ip adressen til din maskin. (den kan du som oftest finne under dhcp server og client list). Hvis du bruker serv-u sin server, bør du sette opp passive port (under local server, settings, advanced. Jeg har da satt en range på 2000-2010). For at det skal fungere på routeren må du sette inn under special ap, trigger port 21 og port range på det samme som du satt opp på serv-u. I tillegg til det må du sette inn den ip adressen du har på nettet under domains og så det fpt navnet ditt, settings advanced og allow passive mode data transfer, use ip: der skal du da skrive inn den ip adressen du har for øyeblikket. Har nå lagd 3 screen shots som ligger på min ftp. du finner dem her: Endret..... (adresse fjernet) og under save. Det er da tre jpg filer som alle begynner med smc. [ Denne Melding var redigert av: bludern på 2001-10-13 12:23 ] Lenke til kommentar
CrackaBoi Skrevet 12. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2001 Tusen takk for svar, det er bra at dere holder ut, men jeg har dessverre fortsatt litt problemer. Hovedsakelig med å bruke riktig IP. Hvilken IP er det jeg skal bruke!?!? En av disse som jeg finner i Barricades konfigureringssider?: - Under Status, WAN Status står det IP Adress: 146.172.109.56, men problemet er at den forandrer seg jo hele tiden! - Under DHCP Server står IP pool ending adress: 199 DNS2GO serveren min er satt på "Point my domain to my current IP adress (recommended)" Hvordan vet du at du skal bruke 2000-2010? Vær så snill å ikke gi dere nå, jeg er drit keen på å få til dette. Hold ut gutta, takk Lenke til kommentar
knut Skrevet 12. oktober 2001 Del Skrevet 12. oktober 2001 Du trenger ikke å bruke akkuratt den adressen, men du trenger 10 porter du kan åpne. Min ip adresse forandrer seg ekstremt skjeldent (har vært oppe i 380 timer. Vet ikke om det fungerer da om du ikke skriver inn den ip adressen du har mot nettet på serv-u programmet. Jeg har et par kamerater som har samme server, og sa hvordan jeg skulle sette det opp. Hvis du setter time-out på routeren din til 0, vil den ikke koble seg fra. Og bør klare lenger enn 380 timer som jeg har gjort, men jeg startet den på nytt pga en ny firmware. Vil også anbefalle deg å legge inn den siste firmwaren til 1.93s (på smc.com) Den ip'en du skal bruke under virtual server er da ip adressen til den maskinen du har ftp serveren. Og den andre ip adressen du skal skrive inn på serv-u delen er den adressen som står under status, under wan status. [ Denne Melding var redigert av: bludern på 2001-10-12 18:02 ] Lenke til kommentar
CrackaBoi Skrevet 12. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2001 Ja, men hvor står den ip-adressa til maskinen jeg har ftp-serveren på? takk Lenke til kommentar
knut Skrevet 12. oktober 2001 Del Skrevet 12. oktober 2001 Det kan du finne på mange måter. hvis du har win98 eller winme går du på start og kjør, så skriver du winipcfg. da kan det tenkes at det står flere ting, hvis du finner det kortet som begynner på 192.168.123.XXX har du funnet den riktige. hvis du bruker win2000 går du på start, kjør så command og når du får opp dos vinduet skriver du ipconfig. den siste måten er å gå inn på routeren, dhcp server og client list. Den siste er nok den letteste. Lenke til kommentar
CrackaBoi Skrevet 12. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2001 Jaaaa! Nå er vi veldig nære! Jeg kom inn!! I IE funker det helt topp, men det er fortsatt et lite problem. Hvis jeg prøver å komme inn via FlashFXP fra en annen PC får jeg: Data Socket Error: Connection failed. Hva er det jeg mangler nå?? Takk igjen Lenke til kommentar
knut Skrevet 12. oktober 2001 Del Skrevet 12. oktober 2001 Det er ikke sikkert at du mangler noe i det hele tatt. Men hvis det finnes en måte å kjøre passive mode fra klienten så er jo det mulig. Men det er jo best å få andre brukere til å teste den da! Så hvis du vil kan du skrive adressen til den her. Lenke til kommentar
CrackaBoi Skrevet 13. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2001 _________________ -[[|PIRATE|]]- [ Denne Melding var redigert av: The Pirate på 2001-10-13 15:25 ] Lenke til kommentar
knut Skrevet 13. oktober 2001 Del Skrevet 13. oktober 2001 Den ftp'en ser da ut til å fungere meget bra. Kom rett inn på den, og hastigheten er ganske god også. Henter ned noen filer for å se hvordan det går :wink: Lenke til kommentar
CrackaBoi Skrevet 13. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2001 Yesssss... VI er i mål Tusen takk for all support. Everybody clap yo hands 4 the doodz Lenke til kommentar
CrackaBoi Skrevet 13. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2001 Fikk du mail, bluder`n? Lenke til kommentar
knut Skrevet 13. oktober 2001 Del Skrevet 13. oktober 2001 nei jeg gjorde ikke det, hvor var det du sendte? du kan bruke Endret: epost adresse er fjernet [ Denne Melding var redigert av: bludern på 2001-10-13 15:25 ] Lenke til kommentar
CrackaBoi Skrevet 13. november 2001 Forfatter Del Skrevet 13. november 2001 Gutta, nå har jeg trøbbel igjen. Det funker ikke. Jeg vil forandre min maskins IP (den som står på client list). Hvordan gjør jeg det? Hvilken IP skal jeg skrive inn i serve-u? Dette er vannvittig irriterende....... Lenke til kommentar
knut Skrevet 14. november 2001 Del Skrevet 14. november 2001 Tja si det... Altså du har skiftet intern ip adresse til den maskinen ftp'en står på? altså 192.168.123.XXX. Den ip adressen som skal så under passive mode i serv-u er den eksterne ip adressen (altså 146.XXX.XXX.XXX som står i status vinduet på barricade configen).. Og i client list er det den interne ip adressen som skal stå. Altså 192.168.123.XXX, hvor du da også kun kan skifte de siste 3 tallene. Det barricaden gjør er at når den får beskjed om at en vil inn på port 21 (ftp) vil den da sende det videre til den interne ip adressen som er satt i client list, og dataene vil bare passere rett igjennom barricaden. Mens serv-u får jo da beskjed om at det går inn til en annen adresse enn det den egentlig har, altså den får beskjed om 146.XXX.XXX.XXX er den's adresse, men det skjønner den heller dårlig siden adressen den har er 192.168.123.XXX, derfor må du bruke passive mode slik at den ser etter om det kommer noen signaler som er beregnet til en annen adresse enn den interne. Skjønner du noe mer nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå