hufsa90 Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Hei! Jeg lurte på om noen kan hjelpe meg litt.. Jeg har søkt som lærling på svært mange butikkjobber, men de fleste har svart " Nei, vi er ikke lærlinggodkjente" Er det noen av dere som er lærlinger i en butikk?? Hvilken? eller om dere vet om noen butikker som er lærlinggodkjente og tar inn lærlinger? Jeg tenker først og fremst på klesbutikker.. Håper noen vet noe om dette! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Hei! Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og dermed vil det være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Om du ikke endrer emnetittel kan tråden bli stengt. Når endringen er gjennomført er det flott om du bruker -knappen ved dette innlegget slik at en moderator raskere får fjernet denne moderatormeldingen. Reaksjoner og spørsmål rundt moderering skal gjøres på PM, ikke i tråden. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 (endret) Tror du er litt på bærtur, hufsa90. Når du sier lærling, mener du da å ta fagbrev innen butikkfaget? Da går jeg ut i fra at du har gjennomført VG1 og VG2 på Service og Samferdsel. Dette burde du fått god informasjon om på skolen. Du må ta kontakt med opplæringskontoret for ditt fag/fylke, så vil de gi deg en oversikt over godkjente bedrifter. Det er nemlig ikke bare å valse inn i en eller annen tilfeldig butikk og spørre om å bli lærling. Butikken skal være godkjent av fylket og opplæringskontoret, samt ha en kvalifisert faglig leder som kjenner til læreplanen og lærlingordningen. I mitt fylke (Troms) fungerer det slik at du enten får en oversikt over aktuelle lærebedrifter tilsendt via opplæringskontoret, eller så sender du en skriftlig søknad til opplæringskontoret, så gjør de deler av jobben for deg. Og ja, jeg er snart ferdig med læretiden min i butikk. Endret 18. juni 2009 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
hufsa90 Skrevet 26. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2009 Ja, selvfølgelig kan du ta kontakt med opplæringskontoret og få hjelp av dem, og de viser deg hvilke bedrifter som er lærling godkjente. Men du kan selvfølgelig besøke butikker og spørre om de trenger lærlinger. De vet jo selv om de er lærling godkjente eller ikke, og om de trenger noen eller ikke. Dette oppfordret ihvertfall rådgiveren min meg til å gjøre. Dette virker mer positivt og du virker mer utavdendt hvis du går direkte til butikken. Så dette er ikke noe problem. Men. hvilken butikk har du vært lærling i? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Trådstarter har ikke fulgt moderators anmodning om å endre emnetittelen, og av den grunn stenges tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg