kraasm Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 noen her som har den minste anelse om hva som kan forårsake denne blåskjermen: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL får den hver eneste gang jeg prøver og spille et spill av nyere dato.. begynner å bli veldig frustrerende.. Hardware er som følger: Abit KT7a-Raid AMD 1.4 T-Bird 512 MB Apacer SD-Ram 40 GB WD, 100 GB WD, 120 GB WD Creative Live! 1024 Player SMC NIC Lenke til kommentar
skvaldregauk Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Sansynligvis en hardwarekonflikt mellom noen av pci korta dine. Prøv å bytte om på dem sånn at du ikke får konflikter. Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Sjekk på "Systeminformasjon" (tilbehør/systemverktøy) om du har noen konflikter. Lenke til kommentar
kraasm Skrevet 8. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2003 kommer ikke opp noen konflikter, har prøvd å bytte ut samtlige av pci kortene, samt skjermkortet Lenke til kommentar
kraasm Skrevet 8. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2003 alt av problemer jeg har hatt med pcen de siste 8 mnd har kommet etter winxp kræsjet i fjor høst... aner ikke hva som skjedde da heller.. Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Det er ikke det atomkraftverket av en prosessor du har som lager krøll da? Hvor varm er den egentlig? Lenke til kommentar
kraasm Skrevet 8. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2003 den holder 48-55 grader Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Hvis det er lenge siden du har lagt inn Windows på nytt, gjør det nå. Fjerner som oftest slike småfeil. Lenke til kommentar
kraasm Skrevet 8. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2003 har vel formatert nærmere 100 ganger nå siden den første kræsjen.. tror jeg har prøvd så å si alt tenkelig mulig for å finne feilen... Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Hvilket skjermkort har du? Kan jo være at du har strømproblemer... Ikke akkurat noen ENØK-maskin du har der... Kan være at strømforsyningen er gåen også. Eller hovedkortet. Eller minnet. Lenke til kommentar
kraasm Skrevet 8. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2003 har testa med en aopen 250w å en chieftec 360w... har et asus gf3 kort samt et gainward gf4 ti 4200 kort.. får samma kjøret med begge... har oxo prøvd 4 forskjellige minne brikker Lenke til kommentar
salomo Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Spør om google kan hjelpe deg? Lenke til kommentar
Pysj`n Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Hva med å oppdatere alt som er av drivere? Lenke til kommentar
kraasm Skrevet 8. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2003 har nå funnet ut hva feilmeldingen peker til, den peker til en feil ved lesing av rammen Stop message: 0x00000000A = feil ved lesing Stop message: 0x00000001A = feil ved skriving Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Vet ikke hvor ofte jeg har sagt dette .. kjør www.memtest86.com ... Er helt sikkert noe feil på minne eller instillinger i BIOS. Slå av shadows cache bla. Lykke til .. Lenke til kommentar
kraasm Skrevet 14. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2003 har kjørt memtest86 uten å finne feil.. hjelper heller ikke å skru av shadow cache o.l. i bios... Lenke til kommentar
sirriusix Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 ikke utypisk med irq feil ved overclocking (overoppheting). Åpne maskinen og sjekk om ikke viften din er full av lo og støv, elelr kansje juster ned guffen på cpu å sjekk om ting funker da Lenke til kommentar
enden Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 En annen mulighet er at hovedkortet ditt stinker/ikke takler minnet ditt. Har problemer med samme hk og prosessor. Husker ikke minnet. Problemet her er at hk er noe møkk .. Det liker ikke minnnet mitt, noe som fører til spontan reboot, irq-feil, resetting til desktop når jeg prøver å spille nyere spill... edit: Snakket med en på komplett og han anbefalte å enten bytte minnne, eller helst skrote hk Lenke til kommentar
Koma Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Jeg hadde et Abit KT7A-Raid kort. Hadde kompabilitetsproblemer med RME lydkortet mitt. Solgte HK og AMD. Skifta til det som er i min signatur. Aldri noe tull siden. Med andre ord: kan være hk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå