Gå til innhold

Kjøp av hund som er 2 år. Lurt eller ikke lurt?


Anbefalte innlegg

Hei hei!

 

Har lest og kikket på mange forskeligge hunderaser nå, og favoritten utifra oppførsel og tilværemåte så har jeg havnet på rasen Kleinspitz:) er ingen erfaren hundeiger, har aldri hatt hund før, men det jeg lurer på er om det er lurt å kjøpe ein hund som er 2 år??:) eller skal jeg kjøpe en valp??:)

 

Takk for svar :new_woot:

 

Mette

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke så dumt da. Vell og merke om hunden har vært hos hundevante mennesker og den ikke er ødelagt. En dårlig behandlet hund er ikke noe for førstegangseiere.

 

***************************

 

Når det er sagt vil jeg si det er en fordel i 9/10 tilfeller å ha hunden fra valp, da vet du til en viss grad hva dne har gått igjennom og hva den "tåler"..

Endret av Battone
Lenke til kommentar
Er ikke så dumt da. Vell og merke om hunden har vært hos hundevante mennesker og den ikke er ødelagt. En dårlig behandlet hund er ikke noe for førstegangseiere.

 

***************************

 

Når det er sagt vil jeg si det er en fordel i 9/10 tilfeller å ha hunden fra valp, da vet du til en viss grad hva dne har gått igjennom og hva den "tåler"..

 

Takk for svar:) Jeg vet at den har vært i hus med hunder og mennesker hele livet, den er 2 år gammel nå:) grunnen til mulig kjøp av 2 år gammel hund er at siden de ikke trenger den til avl lenger så hvorfor ikke??:) siden de ikke trenger den lenger, og pris er jo sterkt redusert pga at den er to år:)

Lenke til kommentar

Det var faktisk ikke så dumt Juliess. Og som sagt, 2 år gamle hunder er som regel intet problem så lenge dem ikke har adferdsvansker. Er fortsatt unghund og mulig å forme etter egne interesser. En 2 ukers avtale vil nok løse en god del, og om du i tillegg har seriøse selger(hundemennesker) så er det som sagt ikkeno problem..

 

Personlig går jeg for valp, skal hente meg en 9 uker gammel kelpie i helgen, blir agilitytrening på ham i fremtiden trur jeg, så ønsker å ha ham fra start..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...